لزوم تسریع در عملیات لایروبی بندر صیادی بریس

یک‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
لزوم تسریع در عملیات لایروبی بندر صیادی بریس

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: بندر صیادی بریس یکی از بنادر مهم ماهیگری در سواحل مکران است که باید هر چه سریعتر لایروبی شود

هدایت‌الله میرمرادزهی پیش از ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف بندر صیادی بریس، اظهار کرد: بندر صیادی بریس یکی از بنادر مهم ماهیگری در سواحل مکران است که باید هر چه سریعتر لایروبی شود تا مشکلات آن صیادان را زمین‌گیر نکند.

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان افزود: این بندر به 141 فروند لنج و 264 فروند قایق صیادی خدمات ارائه می‌کند و علاوه بر آن شناورهای لنج گواتر نیز به دلیل عدم وجود اسکله صیادی در آنجا از اسکله‌های بریس و پسابندر خدمات بندری می‎گیرند.

وی ادامه داد: در این بندر سالانه در حدود 7 هزار تن ماهی تجاری به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان و 19 هزار تن ماهی صنعتی با ارزش تقریبی 114 میلیارد تومان تخلیه می‌شود و بخش اعظمی از نیاز ماهی بازارهای داخلی استان و کشور و همچنین نیاز کارخانجات کنسرو ماهی را تامین می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: اکثریت مالکان شناورهای صیادی این بندر ساکن بریس و اطراف آن بوده و اشتغال وسیعی برای منطقه ایجاد کرده است.

وی همچنین از دفاتر یکی از تعاونی‌های بریس نیز بازدید کرده و بر تلاش برای توانمندسازی تعاونی‌های صیادی برای ارائه بهتر خدمات به صیادان تاکید کرد.

صیادان و مسئولان تعاونی این بندر نیز درخصوص احداث دستک رسوب‌گیر و لایروبی حوضچه و ورودی این اسکله در اسرع وقت تاکید داشتند و گفتند: این بندر بیشتر از تعداد موجود شناور لنج داشته که اکثر آنها بخاطر مشکلات رسوب حوضچه و محدودیت و مخاطره در ورود و خروج به بندر از آن کوچ کرده‌اند.

همچنین اعضاء شورای روستا و صیادان بریس بر مشکل تامین آب شرب مردم بریس اشاره داشته و عنوانکردند که این روستا با جمعیت حدود هفت هزار نفر هنوز از لوله کشی آب شرب سالم بی‌بهره بوده و به صورت سقایی و با تانکر آب را به قیمت گزاف تهیه می‎کنند که لازم است مسؤولان به این مشکلات رسیدگی کنند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید