آبگیری 50 هکتار از آب بندان های پرورش ماهی در گمیشان

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
آبگیری 50 هکتار از آب بندان های پرورش ماهی در گمیشان

فرماندار گمیشان از آبگیری 50 هکتار از آب بندان های منطقه گمیشان و پرورش حدود 70 هزار قطعه انواع ماهیان در راستای تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خبر داد

امانگلدی ضمیر با اشاره به اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در راستای عملیاتی کردن شعار سال، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درگمیشان تشکیل و براساس اسناد بالادستی و ابلاغیه معاون اول ریاست جمهوری پنج اولویت کشاورزی، گردشگری(سواحل و تالاب)، مشاغل خانگی، صنایع دستی(فرش) و شیلات(آبزی پروری) را در سطح شهرستان مدنظر قرار دادیم.
وی در مورد طرح پرورش ماهی شرکت تعاونی تولید روستایی سبز دشت قلعه ها نیز گفت: با توجه به بارش های مطلوب سال جاری 50هکتار از آب بندان های منطقه برای پرورش ماهی آماده سازی شد.

به گفته وی لاگون های این مزارع پرورش ماهی چند سالی راکد و بدون فعالیت بود که با مساعدت های صورت گرفته این شرکت تعاونی دوباره احیا شد.
در این مزرعه ماهی های کپور، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور پرورش داده می شود.
وزن این ماهی ها در دو ماه از ابتدای پرورش از 30 گرم به 150 گرم رسیده است و اواخر فصل پاییز برداشت این ماهی ها از سطح این مزرعه آغاز خواهد شد.
به گفته ضمیر در این تعاونی 236 نفر عضویت دارند.
لاگون های پرورش ماهی این شرکت تعاونی در اراضی شمالی روستای حاجی قلعه گلدی خان بخش سیمین شهر شهرستان مرزی گمیشان واقع شده است.
وی در حاشیه بازدید از این طرح تولیدی همچنین ضمن دعوت از سرمایه گذاران و تعاونی های واحدهای مشارکتی افزود که فرصت های بهره مندی از 'تسهیلات ویژه صفر درصد' در روستاهای مرزی و 'سه درصد' در سایر روستاها از اعتبارات مناطق محروم و توسعه روستایی برای رشد و توسعه این مناطق وجود دارد.
در این بازدید بخشدار گلدشت، مسوولان جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز حضور داشتند.
شهرستان گمیشان با 67 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان واقع شده و هم مرز با کشور ترکمنستان است، شغل بیشتر مردم گمیشان صیادی و کشاورزی می باشد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید