کنترل بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
کنترل بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش ماهی این استان کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد

عبدالمحمد نجاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اکیپ‌های بازرسی سازمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به صورت منظم و مستمر از مزارع پرورش ماهی در این استان بازرسی و نظارت می‌کنند و بیماری استرپتوکوکوزیس در مزارع پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری کنترل شده است.

وی با اشاره به علایم این بیماری بیان داشت: این نوع بیماری یک بیماری باکتریایی است و باعث بیرون‌زدگی چشم، خونریزی در چشم‌ها، خونریزی در قسمت‌های آبشش ماهی و ... می‌شود و شهروندان از خریداری ماهی و آبزیان با این مشخصات خودداری کنند.

نجفی سستی، عدم تعادل در شنا کردن، بی‌اشتها بودن را از دیگر علایم این بیماری برشمرد و گفت: این بیماری با انجام برنامه‌ریزی لازم و اقدامات بهداشتی کنترل شده است.

وی با اشاره به ارزش غذایی ماهی و آبزیان عنوان کرد: ماهی و آبزیان دارای ارزش غذایی فراوانی است و باید در رژیم غذایی سالمندان و کودکان گنجانده شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت رعایت دمای مناسب آب استخر مزارع پرورش ماهی برای جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: بهترین دما برای واکسیناسیون آبزیان و ماهیان 8 الی 10 درجه سانتی‌گراد است.

وی انجام واکسیناسیون به موقع را یک عامل در کاهش بیماری در بین دام، طیور و آبزیان برشمرد و بیان داشت: رعایت نکات بهداشتی در مزارع پرورش ماهی گامی موثر در جلوگیری از بیماری‌ها است.

نجفی با اشاره به اهمیت ضدعفونی کردن استخرهای پرورش ماهی تصریح کرد: ضدعفونی کردن استخرهای پرورش ماهی از دیگر نکات بهداشتی مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد تا خسارات ناشی از بیماری‌ها به تولیدکنندگان آبزیان وارد نشود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید