80 درصد میگوی گلستان صادر می شود

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
80 درصد میگوی گلستان صادر می شود
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از صادرات 80 درصدی میگوی تولیدی استان گلستان خبرداد

عیسی گلشاهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد میگوی تولیدی استان گلستان صادر می شود، افزود: صادرات میگو فرصت مناسبی برای ارزآوری در کشور است.


وی همچنین با اعلام اینکه گلستان مستعد توسعه آبزی پروری به ویژه انواع میگو است ، اظهار داشت : انتظار می رود امسال هزار تا هزار و 500 تن میگو در این استان تولید شود.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت : متاسفانه با توجه به توسعه پرورش میگو در گلستان هیچ گونه شرکت صادراتی تخصصی میگو در این استان وجود نداشته است و عمده این شرکت ها در سواحل جنوب کشور متمرکز هستند.

وی افزود : با هدف پایدارسازی صادرات میگو ایجاد شرکت صادراتی تخصصی با توجه به بالا بودن تنوع و کیفیت میگوی تولیدی در استان گلستان ضروری به نظر می رسد.

گلشاهی در ادامه با پیش بینی اینکه امسال بین 22 تا 25 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شود، گفت: از این مقدار تولید 23 هزار و 500 تن مربوط به جنوب کشور و هزار و 500 تن مربوط به استان گلستان است.

وی تصریح کرد: پرورش میگو در جنوب کشور در استانهای خوزستان ، بوشهر، هرمزگان و سیستان بلوچستان صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اظهار داشت: توسعه پرورش میگو در کشور مستلزم سرمایه گذاری، حمایت های تسهیلاتی ، بکارگیری یافته های علمی و دانش روز است.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت پرورش میگو در کشور نیاز مبرم به حمایت های بانکی دارد ، افزود : متاسفانه حرکت سیستم بانکی همگام با توسعه ای پرورش میگو نبوده بلکه بسیار هم عقب تر است.

گلشاهی تصریح کرد : در سالیان اخیر دسترسی به تسهیلات بانکی برای توسعه صنعت در کشور فوق العاده پائین بوده و بهره مندی مناسبی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر بدون دسترسی به تسهیلات سیستم بانکی و به همت بخش خصوصی و کمک های فنی سازمان شیلات و دامپزشکی میزان تولید میگو بطور متوسط 18 تا 22 هزار تن در سال بوده که در صورت حمایت های تسهیلاتی میزان تولید فعلی به چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید