تولید و پرورش ماهی در استان زنجان افزایش می‌یابد

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
تولید و پرورش ماهی در استان زنجان افزایش می‌یابد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از افزایش راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: تولید و پرورش ماهی در استان زنجان افزایش می‌یابد

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان با اشاره به وجود ظرفیت‌های لازم برای پرورش ماهی در شهرستان ایجرود اظهار کرد: در راستای توسعه تولید ماهی در سطح استان زنجان، مزارع پرورش ماهی در این شهرستان افزایش می‌شود.

وی با بیان ایجاد شرایط و ارائه تسهیلات به افراد علاقه‌مند به فعالیت در زمینه پرورش ماهی عنوان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزش پرورش ماهی و نیز ایجاد شرایط در راستا اقدامات لازم به عمل می‌آید

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به توسعه و گسترش پرورش ماهی در سراسر استان زنجان عنوان کرد: در راستای افزایش تولید ماهی و نیز توسعه صادرات آن پرورش و تولید ماهی در استان گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز پرورش ماهی در شهرستان ایجرود افزایش می‌یابد، گفت: به دلیل وجود زمین و آب شور در این شهرستان زیر ساخت‌های لازم برای راه‌اندازی مزرعه ماهی وجود دارد.

بورانی با بیان اینکه 70 درصد از مزارع پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان قرار دارد، تصریح کرد: در راستای ایجاد مزارع استاندارد در سراسر استان زنجان تا زمان تجهیز مزارع پرورش ماهی این شهرستان به سیستم تصفیه آب مجوز جدیدی در این شهرستان صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت در راستای توسعه صادرات ماهی در استان زنجان عنوان کرد: در سال گذشته در استان 6 هزار تن صادر شده است که اقدامات لازم برای توسعه صادرات در دست اقدام است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان اضافه کرد: استان‌های اردبیل، قم، قزوین و دیگر استان‌های مرکزی و شمالغرب کشور از مقاصد هدف صادرات ماهی برای استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با بیان امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شیلات ایران و کشور روسیه عنوان کرد: در راستای توسعه صادرات ماهی در سطح کشور این تفاهم‌نامه منعقد شده است و در حال حاضر مجوزهای لازم اخذ می‌شود.

بورانی با اشاره به اینکه پرورش ماهی پاک یکی از مهمترین فاکتورهای توسعه صادرات و استقبال کشورهای خارجی برای خرید ماهی ایرانی است، گفت: استان زنجان به دلیل پرورش ماهی پاک می‌توان سهم عمده‌ای از صادرات ماهی در سطح کشور را از آن خود کند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید