مصرف انسانی 10 درصد کیلکا در گیلان

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
مصرف انسانی 10 درصد کیلکا در گیلان

مدیر کل شیلات گیلان از آغاز صید ماهی کیلکا پس از دو ماه تعطیلی در این استان خبر داد

اسحاق شعبانی امروز در انزلی با اشاره به آغاز صید ماهی کیلکا در گیلان اظهار کرد: از امروز صید ماهی کیلکا در گیلان آغاز شده است.

وی به دو ماه تعطیلی صید ماهی کیلکا در گیلان اشاره کرد و افزود: ماهیان هر ساله از اول اردیبهشت ماه اقدام به تخم‌ریزی می‌کنند که برای حفظ این فضا دو ماه صید کیلکا در گیلان تعطیل می‌شود

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه از امروز تا پایان خرداد ماه صید ماهی کیلکا انجام می‌شود، تصریح کرد: در گیلان 29 شناور صید کیلکا وجود دارد که 28 شناور فعال است.

وی با اشاره به اینکه 280 نفر صیاد گیلانی در زمینه صید کیلکا فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته توسط صیادان 6 هزار و 400 تن ماهی کیلکا صید شد.

شعبانی با پیش‌بینی افزایش صید ماهی کیلکا در سال جاری، گفت: پیش‌بینی ما صید 7 هزار و 500 تن ماهی کیلکا در گیلان است.

وی حفظ ذخایر کیلکا ماهیان را اقدامی مهم دانست و افزود: اکنون برنامه‌ریزی به جز کنترل ذخایر کیلکا ماهیان در گیلان نداریم و صیادان مشغول صید هستند.

مدیرکل شیلات گیلان میزان سرانه مصرف کیلکا در این استان را با کاهش عنوان کرد و یادآور شد: ماهی کیلکا به دلیل ارزش غذایی بالا باید به مصرف انسانی برسد اما مردم گیلان تنها 10 درصد آن را مصرف می‌کنند.

وی عدم شناخت به ارزش غذایی ماهی کیلکا را دلیل کاهش مصرف این ماهی در گیلان ذکر کرد و متذکر شد: مردم باید نسبت به ماهی کیلکا و ارزش غذایی بسیار بالای آن شناخت پیدا کنند و به مصرف برسانند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید