پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات خراسان شمالی

شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات خراسان شمالی

مسوول شیلات و آبزیان استان خراسان شمالی گفت: پرورش ماهی در قفس اولویت مهم شیلات استان است

غلامرضا حجی‌پور در بجنورد اظهار کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس در سدهای استان که استعداد پرورش ماهی در قفس را دارند به اجرا در می‌آید.

وی بیان داشت: متقاضیان پرورش ماهی در قفس می‌توانند با مراجعه به شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان ‌شمالی این موضوع را پیگیری کند

مسوول شیلات و آبزیان استان خراسان شمالی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی در زمینه پرورش ماهی در قفس را دارد، آمادگی شیلات و آبزیان استان خراسان شمالی را برای صدور مجوز پرورش ماهی در سدهای غیر شرب استان اعلام کرد.

به گفته وی پرورش ماهی در سدها، با هماهنگی‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در مخزن سدهای چری،گلول و همچنین با آماده شدن سد بش‌قارداش صورت می‌گیرد.

این مسؤول با اشاره به لزوم افزایش تولید و مصرف ماهی در استان اظهار کرد: شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی، توسعه پرورش ماهی در خراسان شمالی را از طریق ورود سرمایه‌گذاران در اولویت کاری خود قرار داده است.

حجی‌پور یادآور شد: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در استان 7.1 کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی شهرستان شیروان را هم به‌عنوان قطب پرورش ماهی در استان خراسان شمالی دانست و گفت: هم‌اینک استخرهای متعدد پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی در شهرستان شیروان به‌عنوان قطب پرورش ماهی فعالیت می‌کنند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید