۲۰ هزار تن انواع آبزیان در سالجاری در کرمانشاه تولید می‌شود

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۹ بازدید
۲۰ هزار تن انواع آبزیان در سالجاری در کرمانشاه تولید می‌شود
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۵ در مجموع میزان تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه۲۰ هزار تن پیش بینی شده است.

سید فرزاد افضلی اظهار کرد: کل تولیدات آبزیان کرمانشاه در سال ۹۴ به میزان۱۴ هزار و ۳۸۰ تن بوده که در سال ۹۵ پیش بینی می‌شود این تولید در مجموع ماهیان سردابی و گرمابی و خاویاری و میگو به ۲۰ هزار تن در سالجاری برسد.

وی تاکید کرد: دلیل ارتقا تولید این میزان تولید را می‌توان ساماندهی مجتمع پرورش ماهی سردابی «ریجاب دالاهو» و «سفید برگ» جوانرود دانست

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: در سال ۹۴ میزان ۱۴ هزار و ۳۸۰ تن تولید کل آبزیان ما در استان کرمانشاه بوده و از این مقدار میزان ۱۱۵ تن بر اساس تاییدیه شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین از طریق مرزهای غربی استان به کشور عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: علاوه برآن نیز بیش از ۲۰۰ تن بصورت غیر رسمی تولیدات ماهی به مرزهایی جنوبی کشور انتقال می‌یابد و از طریق جنوب به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه بیان داشت: غیر از تولید ماهی قزل آلا، ماهیان گرمابی همانند «کپور»،، آمور،، فیتوفاگ، بیگ هد و نیز ماهیان خاویاری و مقداری نیز میگو در استان کرمانشاه پرورش داده می‌شود.

افضلی با اشاره به اینکه در اکثر شهرستانهای استان شاهد استخرهای پرورش ماهی هستیم، افزود: شهرستانهای دالاهو و پاوه و جوانرود و کنگاور بترتیب در تولید ماهیان سردابی همانند «قزل آلا» در استان کرمانشاه پیشتاز هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تاکید کرد: البته در تولید ماهیان گرمابی شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه رتبه اول را داراست.

افضلی گفت: در سال ۹۵ در مجموع میزان تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه۲۰ هزار تن پیش بینی شده است.

وی به تولیدات ماهیان گرمابی و سردابی در سال جاری در استان اشاره داشت و در پایان گفت: از این مقدار تولید ماهی در کرمانشاه، ۱۶ تن آن سردابی و ۴۹۰۰ تن گرمابی و ۵۰ تن خاویاری و ۵۰ تن میگو پیش بینی و برآورد می‌شود

منبع : ایلنا

دیدگاه خود را بیان کنید