99 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان فعال است

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
99 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان فعال است

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان وجود ظرفیت صادرات ماهی به دیگر استان‌های کشور در زنجان گفت: 99 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان فعال است

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 99 درصد از مزارع پرورش ماهی زنجان فعال بوده و اقدامات لازم برای توسعه راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی با ارائه امکانات و شرایط در حال انجام است.

وی بیان کرد: مزارع پرورش ماهی زنجان در زمینه تولید ماهی برای پاسخگویی به نیازهای استان، اشباع شده است و ظرفیت‌های لازم برای صادرات ماهی به دیگر استان‌های کشور را نیز دارد

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان عنوان کرد: استان زنجان رتبه نخست آبزی‌پروری در سطح کشور را از آن خود کرده و ماهی تولید شده در استان دارای کیفیت بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 210 نفر در عرصه پرورش ماهی و آبزی فعالیت دارند، ابراز کرد: از 69 گروه فعال در این عرصه نزدیک به 9 گروه در حال حاضر مجوزهای لازم را برای فعالیت در این عرصه اخذ کرده‌اند.

بورانی با بیان اینکه از 69 گروه برای آغاز فعالیت در زمینه پرورش ماهی، 60 گروه در مرحله اخذ مجوز، ساخت یا انجام روند اداری هستند، تصریح کرد: اقدامات لازم برای افزایش استقبال از فعالیت در زمینه راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در استان به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه هر یک از افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی می‌توانند با اخذ مجوز در راستای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کنند، گفت: در این راستا مجوزهای لازم توسط نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر می‌شود.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های کشاورزی در سال جاری تسهیلات بانکی با نرخ بهره 15 درصد ارائه می‌شود، بیان کرد: 80 درصد از هزینه طرح توجیهی ارائه شده توسط علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه با ارائه تسهیلات تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز تبلیغ و ترویج چگونگی آغاز به کار در زمینه راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی برای افزایش فعالیت در این عرصه اقدام می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید