رهاسازی 5.2 میلیون قطعه انواع ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
رهاسازی 5.2 میلیون قطعه انواع ماهی در منابع آبی آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 5.2 میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در منابع آبی استان رهاسازی شوند

معصوم فصیح امروز در ارومیه با اشاره به میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در صنعت آبزی‌پروری استان، اظهار داشت: جمعا 2 هزار و 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت آبزی‌پروری استان اشتغال دارند.

وی به ارائه تسهیلات بانکی پرورش‌دهندگان و متقاضیان آبزی‌پروری اشاره کرد و ادامه داد: هر سال تسهیلات بانکی از منابع مختلف و تحت عناوین مختلف از قبیل احداث مزارع، تامین سرمایه در گردش و مکانیزاسیون در اختیار پرورش‌دهندگان و متقاضیان قرار می‌گیرد

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مستعد در امر فعالیت‌های صید و صیادی بوده، اعلام کرد: یک هزار نفر صیاد در بخش صید و صیادی در قالب 10 تعاونی در 10 دریاچه پشت سد و شش رودخانه دائمی فعالیت دارند.

فصیح ادامه داد: معمولا تخلفی توسط صیادان تعاونی صورت نمی‌گیرد ولی توسط افراد عادی گاها تخلفاتی مشاهده می‌گردد که مراتب به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود و شدیدا با متخلفان با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان شهرستان برخورد می‌گردد.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با مسؤولان شهرستان اعم از فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی شهرستان و مسئولان ذیربط استانی انجام شده و در جهت کنترل صید غیرمجاز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و امید است با همکاری‌های مسؤولان ذیربط این معضل نیز به زودی حل گردد.

فصیح با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان شامل دریاچه‌های پشت سدهای استان انجام می‌گیرد، متذکر شد: رهاسازی بچه ماهی در دریاچه‌های پشت سد استان نقش اساسی را در حفظ و باسازی ذخایر آبزیان استان ایفا می‌کند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود 5.2 میلیون قطعه انواع کپور ماهیان در منابع آبی استان رهاسازی شوند که این میزان نسبت به سال گذشته از رشد برخوردار است.

وی در پایان با بیان اینکه استفاده بهینه و اصولی و پایدار از منابع آب استان و افزایش بهره‌وری بیشتر از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شیلات استان محسوب می‌شود، افزود: حمایت از پرورش‌دهندگان و نیروی انسانی شاغل در بخش شیلات در راستای ایجاد اشتغال پایدار،‌ پوشش بیمه‌ای، خدمات رفاهی و... صورت می‌گیرد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید