پیش بینی تولید ۵۲۰۰ تن ماهی خوراکی در همدان

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
پیش بینی تولید ۵۲۰۰ تن ماهی خوراکی در همدان
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید ۵۰۲۶ تن ماهی خوراکی در سال گذشته در استان همدان، گفت: امسال تولید ۵۲۰۰ تن ماهی خوراکی هدفگذاری شده است

علی دولو گفت: در سال گذشته ۳۱۵۵ تن ماهی قزل آلا و ۱۸۷۳ تن ماهی گرمابی و کپور در استان همدان تولید شد که امسال در صورت مساعد بودن شرایط براساس پیش بینی ها تولیدات در مجموع به ۵۲۰۰ تن می رسد. وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۱۱ واحد پرورش ماهی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۴۴ کارگاه نیز در استان همدان مشغول تولید ماهی های زینتی هستند و در سال گذشته ۳ میلیون ۸۲۰ هزار قطمه ماهی زینتی در استان همدان تولید شده است

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره اینکه استان همدان رتبه ۱۱ کشور را در تولید ماهی داراست، اظهارداشت: سرانه مصرف ماهی در استان همدان ۷ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی از جمله مشاغل خانگی در حوزه ماهیان زینتی و ماهیان خوراکی نیز محسوب می شود، گفت: توسعه مشاغل خانگی با تکیه بر تولید و توانمندی های داخلی از راهکارهای عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ارائه تسهیلات و صدور پروانه برای مشاغل خانگی را از جمله اقدامات این سازمان دانست و خواستار حضور بیشتر بانوان و دانشجویان تحصیلکرده در عرصه تولید ماهیان زینتی شد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز از طریق گذراندن دوره های آموزشی برگزار شده توسط این سازمان صورت می گیرد، افزود: این دوره ها کاملا رایگان بوده و درهر دو حوزه ماهیان خوراکی و زینتی برگزار می شود و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر باید به جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

علی دولو میزان تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی برای مشاغل خانگی را بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به ازاء هر نفر اعلام و افزود: این میزان تسهیلات برای هزینه های جاری متقاضیانی خواهد بود که استخرهای پرورش ماهی دارند و یا واحدی مجزا برای این کار در نظر گرفته اند.

وی همچنین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ مورد صدور پروانه در زمینه مشاغل خانگی صورت گرفته که به دنبال ارائه تسهیلات آنها نیز هستیم.

وی همچنین سرمایه ایجاد واحد ها در هر دو حوزه ماهیان خوراکی و زینتی را از پرداختی های سازمان عنوان کرد و گفت: این تسهیلات با توجه به ظرفیت واحد و نوع محصول پرداخت می شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید