راه‌اندازی اداره شیلات در حاجی‌آباد ضروری است

چهار‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
راه‌اندازی اداره شیلات در حاجی‌آباد ضروری است

فرماندار حاجی‌آباد گفت: راه‌اندازی اداره شیلات در این شهرستان به منظور هدایت و راهبری آبزی‌پروری در این منطقه ضروری است

حمید جهانگیری کوهشاهی در حاشیه نشست بررسی و رفع موانع اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از پیشنهادات ما در نشست با رئیس شیلات ایران ایجاد اداره شیلات در شهرستان حاجی‌آباد به منظور هدایت و راهبری آبزی‌پروری در این منطقه است.

وی افزود: حوزه شیلات تنها به شهرهای ساحلی محدود نمی‌شود بلکه اکنون آبزی‌پروری سهم بیش از 40 درصدی از کل تولیدات شیلاتی را تشکیل می‎دهد و وجود ادارات شیلات در سطح شهرستان‌ها می‌تواند گام بسیار مهمی در زمینه هدایت و مدیریت ظرفیت‌ها و راهنمایی مردم منطقه به منظور توسعه فعالیت در این بخش باشد.

فرماندار حاجی‌آباد تصریح کرد: استان هرمزگان یک استان ساحلی است و همه شهرهای آن باید از اداره شیلات برخوردار باشند تا بتوانیم در مجموع ظرفیت تولید استان را با همه ظرفیت‌ها بالا ببریم.

جهانگیری کوهشاهی با بیان اینکه سدها، بندها و استخرهای کشاورزی مکان‌های مناسبی برای پرورش ماهی هستند، گفت: اگر اداره شیلات در سطح شهرستان‌ها از جمله در شهرستان حاجی‌آباد فعال شود، اقتصاد محلی نیز در روستاها تقویت خواهد شد و اشتغال قابل ملاحظه‌ای نیز فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: اتکای بیش از اندازه به دریا برای تامین نیازهای شیلاتی موجب فقر منابع در آبهای نزدیک به ساحل شده و اگر بتوانیم دامنه تولیدات شیلاتی را بخصوص در سدها و بندها و محدوده‌های روستایی تقویت کنیم، سرانه مصرف ماهی نیز سلامتی چشمگیری به دنبال دارد، افزایش خواهد یافت.

فرماندار حاجی‌آباد از آمادگی فرمانداری برای کمک به اداره کل شیلات هرمزگان برای ایجاد اداره شیلات در حاجی‌آباد خبر داد و گفت: رایزنی‌ها در این زمینه را آغاز کرده‌ایم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید