گسترش همکاری های فناورانه در زمینه دریا بین ایران و کره جنوبی

چهار‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
گسترش همکاری های فناورانه در زمینه دریا بین ایران و کره جنوبی

گسترش همکاری های فناورانه در زمینه دریایی بین ایران و کره جنوبی در نشست مشترک هیات ایرانی با اتاق بازرگانی شهر بوسان این کشور مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اعلام آمادگی این معاونت برای پشتیبانی و حمایت از همکاری های فناورانه بین ایران و کره جنوبی گفت: با توجه به قابلیت های دو کشور، فعالیت در زمینه های مختلف دریایی محورهای مناسبی برای همکاری دو کشور است.

محمدسعید سیف افزود: امیدواریم این نشست دو روزه دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه همکاری های فناورانه و اجرایی سازی تفاهم نامه های منعقد شده بین دو کشور داشته باشد.
بر اساس این گزارش، اولین نشست مشترک با متخصصان دریایی کره جنوبی اردیبهشت ماه سال جاری در تهران با عنوان همکاری های مشترک ایران و کره جنوبی در دوران پساتحریم برگزار شد و جمعی از متخصصان دریایی ایران با متخصصان کره ای وارد مذاکره شدند.
نتیجه این مذاکرات انعقاد چند تفاهم نامه همکاری مشترک با انستیتوی دریانوردی و موسسه تحقیقات کشتی و فراساحل کره در زمینه طراحی و تحلیل کشتی، طراحی سازه های فراساحلی، تاسیسات دریایی، فناوری آب های عمیق، انرژی های تجدیدپذیر دریایی، ربات های آبی و محیط زیست دریایی، شیلات، لجستیک دریایی، حمل و نقل دریایی و بنادر بود.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید