ضرورت بیمه کردن مزارع پرورش میگو توسط پرورش‌دهندگان

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
ضرورت بیمه کردن مزارع پرورش میگو توسط پرورش‌دهندگان

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: آمادگی داریم در حوزه فعالیت اجرایی به دامپزشکی در زمینه بیمه کردن مزارع پرورش میگو کمک کنیم، هرچند برخی پرورش‌دهندگان استقبالی از بیمه کردن مزرعه خود نمی‌کنند

محمدحسن باستی ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان بوشهر در عرصه‌های مختلف صنعتی و فعالیت‌های بندری، تجاری، آبزیان و ... اظهار داشت: با وجود صنایع عظیم نفت و گاز، نظام آبزی‌پروری دچار اختلال شده و این امر موجب بروز مشکلاتی در این زمینه می‌شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد تولید میگوی پرورشی کشور متعلق به استان بوشهر است، افزود: در سطح کشور صنعت پرورش میگو نتوانسته به‌خوبی جای خود را باز کند، در همین حال ظرفیت‌های قابل‌توجهی از امکانات به این امر اختصاص می‌یابد اما نتایج آن در چند ماه بعد مشخص می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت آبزی‌پروری و به‌ویژه میگو هستیم و در همین راستا آمادگی داریم در حوزه فعالیت اجرایی به دامپزشکی در زمینه بیمه کردن مزارع پرورش میگو کمک کنیم، هرچند برخی پرورش‌دهندگان استقبالی از بیمه کردن مزرعه خود نمی‌کنند.

باستی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با دامپزشکی می‌توانیم پرورش‌دهندگان را برای بیمه کردن مزارع خود ترغیب کنیم و این خود کار مهمی خواهد بود.

وی با تأکید بر بیمه شدن مزارع پرورش میگو، گفت: باید همه راهکارهایی که می‌تواند منجر به پیشگیری از بروز خسارت و بیماری در مزارع پرورش میگو شود را شناسایی کنیم.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت قرنطینه‌ها آمادگی کمک به دامپزشکی را داریم ضمن اینکه آزمایشگاه تخصصی در این زمینه در حال احداث است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید