احداث سومین مزرعه پرورش ماهی خاویاری در آستارا

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
احداث سومین مزرعه پرورش ماهی خاویاری در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: امسال 16 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای توسعه و تکمیل مزارع پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان اختصاص یافته است

صادق خاصی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان میزان تولید سالانه گوشت ماهیان خاویاری در این شهرستان را 75 تن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مقدار مذکور گوشت خاویاری از دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری برداشت می‌شود، افزود: عمده پرورش و تولید این ماهیان خاویاری از نوع فیل‌ماهی است

رئیس اداره شیلات آستارا فعالیت هر دو مزرعه مذکور را در بخش لوندویل ذکر کرد و گفت: در قالب این دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری برای 11 نفر در شهرستان آستارا به صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهیان خاویاری، خاطرنشان کرد امسال برای توسعه و تکمیل مزارع پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آستارا به میزان 16 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره اختصاص یافته است.

خاصی‌پور ادامه داد: از مقدار مذکور تسهیلات، 10 میلیارد ریال برای احداث سومین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آستارا پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره شیلات آستارا، گفت: مبلغ 6 میلیارد ریال نیز برای تکمیل دو مزرعه سابق پرورش ماهیان خاویاری اختصاص یافته ضمن اینکه اکنون سطح مفید مزارع پرورش ماهیان خاویاری 9 هزار و 400 مترمربع است.

به گفته وی، سال گذشته عرضه 75 تن گوشت خاویار از نوع فیل‌ماهی مبلغ 30 میلیارد ریال نصیب پرورش‌دهندگان این نوع ماهی در شهرستان آستارا شد.

به گزارش فارس، ماهیان خاویاری از شاخه طنابداران، رده پرتوبالگان، راسته تاس‌ماهی سانان و تیره تاس ماهیان هستند.

فیل‌ماهی، اوزون برون، تاس‌ماهی ایرانی، تاس‌ماهی روسی و ماهی شیب از مهم‌ترین انواع ماهیان خاویاری به شمار می‌رود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید