ساخت نخستين شهرک آبزيان

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
ساخت نخستين شهرک آبزيان

نخستین شهرک آبزیان کشور در استان بوشهر ساخته می شود.

مجری این طرح گفت: ساخت اين شهرک با چهار زير مجموعه پرورش ماهي در قفس با ظرفيت 20 هزار تن در سال، کارخانه توليد خوراک آبزيان با ظرفيت 40 هزار تن در سال، کارگاه تکثير ماهيان درياي با ظرفيت سالانه 50 ميليون قطعه ماهي دريايي و کارخانه عمل آوري محصولات آبزي با ظرفيت 20 هزار تن در دست اقدام است.

سيد پيمان توسلي افزود: ساخت اين شهرک 60 هکتاری در سواحل بوشهر تاثير بسزايی در حمايت از بخش خصوصي فعال در صنعت پرورش ماهی دارد و ضمن افزايش توليد سرانه ماهی در کشور، زمينه اشتغال خوبی را برای مردم اين استان فراهم مي کند.
وی گفت: اين شرکت موافقت اصولی لازم را براي پرورش ماهی در قفس در سواحل خليج فارس و دريای خزر دریافت کرده است.
توسلی افزود: پرورش ماهی در قفس از روش هايی است که قابليت توليد ماهی بدون آلوده کردن محيط زيست را دارد که با هزينه سرمايه گذاری پايين، بازدهی اقتصادی مناسبی را برای سرمايه گذاران خواهد داشت.
وی با بيان اين که در اين روش آخرين فناوری کشورهای اروپايی در صنعت پرورش ماهی در قفس مورد استفاده قرار می گيرد گفت: در بخش آزمايشی اين طرح بچه ماهی از استراليا وارد شده و پس از يک دوره پرورش 6 ماهه از سايز 50 گرم به سايز700 گرم تبديل و آماده عرضه به بازار مي شود.
توسلی با بيان اين که اين سازه‌ها در آب‌های خليج‌فارس نصب شده است افزود: ظرفيت کل طرح به ميزان هزار و 500 تن با 12 قفس به ‌عنوان پايلوت با حجم 125 تن شروع شده است و تا پايان امسال تکميل می شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید