پرورش 2 میلیون قطعه بچه میگو در روستای «دوستکو» قشم

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
پرورش 2 میلیون قطعه بچه میگو در روستای «دوستکو» قشم

رئیس اداره شیلات قشم از آغاز طرح پرورش 2 میلیون قطعه بچه میگو در 6 استخر آبگیری شده شرکت «مروارید شکیل قشم» روستای دوستکو در غربی ترین نقطه این جزیره خبر داد

محمد پرورش روز دوشنبه افزود: تعداد استخرهای پرورش میگوی این شرکت در طرح های توسعه از 6 به 120 استخر یک هکتاری افزایش می یابد.
رئیس اداره شیلات شهرستان قشم یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده، هدف گذاری شرکت یاد شده تولید یکهزار تن میگو به صورت سالانه است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است، افزود: طرح یاد شده در زمینی به مساحت 150هکتار و با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید

پرورش گفت: مزارع پرورش میگوی شرکت یاد شده از یک کانال آبگیری می شوند و برای هر مزرعه بین 6 تا 15 استخر با ابعاد مختلف و عمق متوسط 1.7 متر احداث شده است.
رئیس اداره شیلات قشم افزود: این شرکت بدون استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به سرمایه گذاری در این طرح کرده است و با تکمیل طرح های توسعه آن، برای 120 تن به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
پرورش اظهار کرد: لارو میگو مورد نیاز این مجموعه، توسط شرکت آبزی پروری «بهجت میگو قشم» که از شرکت های فعال در این منطقه است، تامین و به این مجموعه انتقال می یابد.
شرکت مروارید شکیل قشم در سال 93 مجوزهای اولیه خود را از اداره کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره شیلات شهرستان دریافت و فعالیت اجرایی خود را از نیمه شهریور سال 94 در روستای دوستکو جزیره قشم آغاز کرد.
روستای دوستکو از غربی ترین نقاط جزیره قشم محسوب می شوند که در دولت و تدبیر و امید، زیرساخت های اقتصادی این بخش از جزیره به منظور بهره مندی مردم از امکانات مناسب در حال ارتقاء است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید