۹ هزار تن ماهی در کردستان تولید می‌شود

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
۹ هزار تن ماهی در کردستان تولید می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۹۰۰۰ تن ماهی در منابع آبی استان کردستان تولید شود

رحمان میرزایی اظهار داشت: در سال گذشته 8230 تن ماهی در کردستان تولید شده که این رقم امسال به 8 هزار و 830 تن می‌رسد که 600 تن افزایش می‌یابد.

وی گفت: آبزی پروری در استان کردستان در بخش‌های پرورش ماهیان سردآبی، صید، استحصال از منابع آبی و تکثیر ماهیان سردابی و بخش ماهیان زینتی صورت می‌گیرد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هم‌اکنون پرورش ماهیان سردابی در استان در مجتمع‌های پرورش ماهیان سردابی از جمله مجتمع‌های ماهیان سردابی پالنگان کامیاران و فاز اول سیروان در شهرستان سروآباد و مجتمع پرورش ماهیان سردابی قمچقای بیجار، مزارع منفرد، خرد و دومنظوره انجام می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته پرورش ماهی در مجتمع‌های ماهیان سردابی به 3030 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان رسید.

میرزایی گفت: از دیگر فعالیتهای تولید ماهیان سردابی، استفاده از روشهای نوین آبزی پروری در قالب قفسه‌های شناور بوده که این امر با توجه به وجود منابع آبی مستعد از فعالیتهای شاخص شیلات استان است که در سالهای گذشته توانسته نقش بسزایی در تولید و اشتغال و بهره برداری بهینه از منابع آبی ایفا کند.

وی اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها و توافقات انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای کردستان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی قرار است امسال و تا پایان اهداف برنامه توسعه تولید ماهی از طریق پرورش ماهی در قفسه‌های شناور به بیش از 2000 تن برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با این اقدام زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش شیلات و سایر بهره‌برداران استان فراهم می شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید