تولید ماهی به روش قفس در چهارمحال و بختیاری به 4هزار تن می رسد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تولید ماهی به روش قفس در چهارمحال و بختیاری به 4هزار تن می رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ماهی به روش پرورش در قفس در این استان به چهار هزار تن افزایش می یابد.

سیامک سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در کارگروه شیلات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان ماهی سردابی از طریق پرورش در قفس در مخزن سد کارون چهار تولید می شود.
وی افزود:براساس برنامه ریزی های انجام شده 700 تن ماهی سردابی به روش پرورش در قفس در مخزن سد کارون 4 تولید می شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: براساس تصمیم مسئولان چهارمحال و بختیاری مقرر شد تا پس از انجام مطالعات زیست محیطی اقدامات لازم برای تولید ماهی گرمابی از طریق پرورش در قفس در مخزن سد کارون 4 تا اردی بهشت سال آینده انجام شود.
وی یادآور شد: به همین منظور بانک های عامل چهارمحال و بختیاری موظفند تا تسهیلات مورد نیاز در خصوص راه اندازی مجتمع های تولید ماهی سردابی و گرمابی از طریق پرورش در قفس در مخزن کارون 4 را به سرمایه گذاران پرداخت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی متولی در استان هم باید ضمن تسهیل در شرایط صدور مجوزات قانونی برای سرمایه گذاری در این حوزه مشوق های لازم به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی این بخش را ارائه دهند.
وی گفت: با افزایش تولید ماهی سردابی و گرمابی از طریق پرورش در قفس ضمن افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری می توان در زمینه رشد جذب توریست های داخلی و خارجی در دریاچه سد کارون چهار اقدام کرد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: دولت یازدهم در سه سال گذشته با توجه ویژه به بخش تولید و تامین زیرساخت های لازم برای رونق این حوزه اقدامات مناسبی را برای افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور و به خصوص استان های کمترتوسعه یافته مانند چهارمحال و بختیاری انجام داده است.
پرورش در قفس سامانه ایست که ماهی محصور در یک قفس در منابع آبی پرورش داده می شود.
در این روش ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان قرار می گیرد.
چهارمحال و بختیاری اکنون با تولید سالانه افزون بر 18 هزار تن ماهی سردابی قزل آلا در بیش از 300 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر ماهی رتبه نخست کشور در این بخش را به خود اختصاص داده است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید