با همکاری اوقاف و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات و باغداری بانک ژنی موقوفات تاسیس می‌شود

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

با همکاری اوقاف و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات و باغداری بانک ژنی موقوفات تاسیس می‌شود

پندار با بیان‌اینکه مزرعه بانک ژنی موقوفات برای اصلاح ژن دام سبک تاسیس می‌شود، گفت: با ایجاد استخرهای بزرگ اقدام به پرورش ماهی و تولید آبزیان، و نیز زراعت و باغداری در فضاهای وقفی می‌کنیم.

مهدی پندار
با اشاره به رویکرد معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه کشاورزی و دامداری، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موقوفاتی که در سراسری کشور داریم، موقوفات منفعتی هستند، بنابراین منابع حاصل از آنها نیز باید بر اساس اجرای نیت واقفان باشد.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف وامورخیریه کشور افزود: تلاش داریم، فعالیت در حوزه های کشاورزی، باغداری، شیلات، زراعت و دامداری را با همکاری بخش های دانش بنیان پیش ببریم.

پندار تصریح کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده ای از زمین های موقوفه، وسیع و مناسب برای کشاورزی است، به همین جهت ما می توانیم فعالیت ها را به صورت چرخه ای در این زمین های موقوفه ای تعریف کنیم و با ایجاد استخرهای بزرگ اقدام به پرورش ماهی و تولید آبزیان، و نیز زراعت و باغداری در این فضاهای وقفی کنیم.

وی به دیگر رویکرد این معاونت در حوزه دامداری و تولید دام اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم مزرعه ای را برای بانک ژنی موقوفات کشور تاسیس و حدود پنج هزار راس دام سبک را که دام مولد محسوب می شوند، از اروپا برای این کار وارد کنیم تا با دام ایرانی زیر نظر مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی کار اصلاح نژادی و دانش بنیانی را انجام دهیم.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف وامورخیریه با اشاره به رویکرد این معاونت برای عبور از تحریم ها، خاطرنشان کرد: به کمک شرکت های دانش بنیان راه حل های قابل توجهی برای کنار زدن تحریم ها در دستور کار قرار داده ایم و تلاش داریم که با منابع محدود هدفگذاری دقیقی انجام داده و مسیر علمی و متقنی را مورد توجه قرار دهیم و با تکیه بر دانش و توان داخلی بتوانیم در این زمینه موفق شویم

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید