حفظ ذخایر آبزیان و رضایت جامعه صیادی از اولویت‎های دریابانی است

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
حفظ ذخایر آبزیان و رضایت جامعه صیادی از اولویت‎های دریابانی است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه حفظ ذخایر آبزیان و رضایت جامعه صیادی از اولویت‌های مهم دریابانی استان قرار گرفته است

سید پرویز محبی در دیدار با جمعی از مسؤولان ارشد دریابانی استان با بیان اینکه شیلات هرمزگان و دریابانی گام‌های خوبی در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان خلیج فارس برداشته است گفت: رضایت‌مندی جامعه صیادی در تمامی اقدامات انجام شده از اولویت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه نقش دریابانی در مبارزه با صید غیرمجاز بسیار تاثیر گذار است، افزود: دریابانی تاکنون همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته است و در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش این همکاری‌ها خواهیم بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به گسترش صید غیرمجاز در نوار ساحلی در تمام فصول سال، بیان داشت: سهولت دسترسی به ادوات غیر مجاز و تهیه شناورهای غیر مجاز و زمینه فروش آسان صیدهای غیر مجاز در بازار از عوامل گسترش صید غیر مجاز است.

محبی ادامه داد: ممنوعیت صید آبزیان، رهاسازی لارو میگو و اجرای طرح‌های بازسازی ذخایر از جمله اقدامات در دست اجرا برای کاهش اثرات صید غیرمجاز در استان است.

وی عنوان کرد: یگان‌های حفاظت منابع شیلات به علت کمبود امکانات و نیروی انسانی توان کنترل همه شناورهای غیر مجاز را ندارد و از ارگان‌های دیگر مانند دریابانی در ماموریت‌های دریایی کمک گرفته می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید