صیادان استان بوشهر ۶۴۵ تن میگو صید کردند

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
صیادان استان بوشهر ۶۴۵ تن میگو صید کردند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صیادان استان در ۱۹ روز گذشته ۶۴۵ تن میگو در آب‌های این استان صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش دارد

عباس آهنگر مقدم با بیان اینکه صیادان استان بوشهر از 4 مرداد ماه صید میگو در آب‌های استان بوشهر آغاز کرده‌اند اظهار داشت: از زمان اعلام صید در آب‌های استان بوشهر 645 تن میگو صید شده که نسبت به صید 19 روز نخست صید سال گذشته کاهش دارد.

وی با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر 18 درصد کاهش دارد افزود: سال گذشته در این مدت صیادان استان بوشهر 787 تن میگو صید کردند که امسال 142 تن نسبت به 19 روز نخست صید سال قبل کاهش دارد. از میگوهای صید شده 83 درصد آن ببری سبز و 17 درصد سفید سرتیز است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین صید میگو در بنادر شهرستان بوشهر تخلیه شده است گفت: در 19 روز گذشته بیشترین میگوهای صید شده به میزان 52.7 درصد در بنادر صیادی شهرستان بوشهر تخلیه شده است.

آهنگرمقدم افزود: در بنادر شهرستان دیر 22.5 درصد، تنگستان و دشتی 17.1 درصد، کنگان 3.3 درصد، دیلم 2.5 درصد و گناوه 1.8 درصد از میزان میگوی صید شده تخلیه شده است؛ میگوهای صید شده استان بوشهر در 22 بندر این استان تخلیه شده است.

وی از مشارکت 479 لنج صیادی در صید میگو خبرداد و گفت: مجوز صید میگو برای 486 قایق در استان بوشهر صادر شده که 8 هزار صیاد در این عرصه فعالیت می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 8 منطقه برای صید میگو در آب‌های استان بوشهر ممنوع اعلام شده گفت: پنج زیستگاه مصنوعی، سه زیستگاه طبیعی و نوزادگاه‌های آبزیان برای صید میگو در استان بوشهر ممنوع شده است.

آهنگرمقدم از عرضه میگوی دریایی با کیفیت در بازارچه میگو بوشهر خبر داد و افزود: نخستین بازارچه عرضه میگو در شیلات بوشهر راه‌اندازی شده که ضمن با کیفیت بودن میگوی از نظر قیمت هم دارای وضعیت مطلوبی است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید