ظرفیت‌های شهرستان راز و جرگلان برای پرورش ماهی

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
ظرفیت‌های شهرستان راز و جرگلان برای پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با یادآوری اینکه شهرستان مرزی رازوجرگلان کمترین میزان پرورش ماهی را در استان دارد گفت: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی را برای پرورش ماهی داراست

غلامرضا حجی‌پور امروز در بجنورد کم‌ترین میزان پرورش ماهی را مربوط به شهرستان راز و جرگلان و بیشترین میزان تولید و استخرهای پرورش ماهی استان را مربوط به شهرستان شیروان عنوان کرد.

وی بیان داشت: شهرستان رازو جرگلان با توجه به وسعت و جمعیت، توان افزایش شمار استخرهای پرورش ماهی را دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان داشت: افزایش پرورش ماهی در این شهرستان مرزی می‌تواند باعث رشد سرانه مصرف استان هم شود.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ایجاد استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان مرزی حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

حجی‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون میزان سرانه مصرف ماهی در استان کمتر از میانگین کشوری است که باید برای رشد آن علاوه بر فرهنگ‌سازی در شهرستان‌هایی همچون رازو جرگلان زمینه‌های مصرف آن با ایجاد استخرهای پرورش ماهی و عرضه این ماده غذایی، شکل بگیرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان داشت: البته سرانه مصرف ماهی در این استان نسبت به یک دهه قبل با رشد خوبی همراه بوده است.

وی یادآور شد: مصرف ماهی در این استان نسبت به قبل رشد داشته و باید بیش‌ازپیش در زمینه فواید مصرف ماهی فرهنگ‌سازی شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مصرف ماهی تاثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و تقویت بینایی دارد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید