اميدوارم سواحل مكران به يكي از بزرگترين قطب هاي توسعه تبديل شود

دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
اميدوارم سواحل مكران به يكي از بزرگترين قطب هاي توسعه تبديل شود

معاون اول رييس جمهور به منظور شركت و سخنراني در همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و توسعه پايدار سواحل مكران، دقايقي پيش وارد كنارك شد

دكتر اسحاق جهانگيري در بدو ورود به فرودگاه كنارك از سوي استاندار سيستان و بلوچستان و جمعي از مديران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رييس جمهور قرار است تا ساعتي ديگر در همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و توسعه پايدار سواحل مكران كه در منطقه آزاد چابهار برگزار مي شود شركت و در خصوص اهميت و فرصت هاي سرمايه گذاري اين منطقه سخنراني كند.
وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه و شهرسازي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.
معاون اول رييس جمهور همچنين در بدو ورود در گفتگو با خبرنگاران از تدوين برنامه جامع براي توسعه سواحل مكران در ستاد توسعه سواحل مكران خبر داد و گفت: براي توسعه سواحل مكران برنامه ريزي هاي خوبي در جهت سرمايه گذاري، ايجاد شهرهاي جديد در منطقه و استقرار جمعيت تدوين شده و اكنون ديگر اين برنامه ها بايد وارد مرحله اجرا شود.

دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه طرح هاي مرتبط با سفر مقام معظم رهبري به منطقه بايد تكميل و بهره برداري شود، گفت: آغاز توسعه سواحل مكران بايد به صورت عملياتي شروع شود.
وي توسعه سواحل مكران را اتفاقي بزرگ و عظيم توصيف كرد و افزود: مهمترين جهت گيري كه در توسعه مكران ديده شده افزايش ظرفيت هاي بومي است و كشورهاي همسايه همچون پاكستان، افغانستان و هندوستان مي توانند به سواحل مكران به عنوان كانون توسعه منطقه فكر كنند و اميدوارم در آينده شاهد آن باشيم كه سواحل مكران به يكي از بزرگترين قطب هاي توسعه تبديل شود.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به محورهاي مختلف برنامه توسعه سواحل مكران اظهار داشت: برنامه هاي توسعه در سواحل مكران عمدتاً مبتني بر طرح هاي صنعتي با رعايت مسائل زيست محيطي، گردشگري، حمل و نقل، صنايع سنگين، شيلات و برنامه هاي دريا محور است زيرا يكي از اصلي ترين ظرفيت هاي اين منطقه برخورداري از دريا است و بايد تلاش كنيم اقتصاد مبتني بر دريا از اصلي ترين جهت گيري هاي توسعه سواحل مكران باشد.
دكتر جهانگيري استان سيستان و بلوچستان را از مهمترين استان هاي كشور برشمرد و گفت: اين استان داراي استعدادها و ظرفيت هاي فراواني است و اميدوارم سال آينده بتوانيم برنامه گاز رساني به زاهدان را انجام دهيم.
وي همچنين با اشاره به برنامه زير كشت بردن اراضي دشت سيستان گفت: اين برنامه قرار است در 46 هزار هكتار از اين اراضي اجرا شود و براساس گزارش هايي كه ارائه شده است روند اجراي اين برنامه رضايت بخش و قابل قبول است و اگر برنامه هاي توسعه استان سيستان و بلوچستان با همين روند ادامه پيدا كند، زمينه هاي شكوفايي و ترقي در اين استان مهيا خواهد شد.
اين همايش طي روزهاي 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار مي شود و معرفي سواحل مكران و فرصت هاي سرمايه گذاري در منطقه، ارائه و بررسي برنامه هاي دستگاههاي اجرايي در راستاي توسعه منطقه، آشنايي سرمايه گذاران داخلي و خارجي با ظرفيت هاي سرمايه گذاري در منطقه و پيگيري سياست ها و اهداف كلان جمهوري اسلامي ايران در توسعه سواحل مكران از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.
پيرو تاكيدات مقام معظم رهبري بر توسعه سواحل مكران و برنامه ريزي هاي گسترده جهت توسعه اين سواحل در برنامه ششم توسعه و نيز پيگيري ها و اقدامات دولت مبني بر توسعه اين منطقه، زمينه هاي لازم براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي و توسعه اين سواحل ايجاد شده و در گام نخست، ستاد توسعه سواحل مكران با رياست معاون اول رييس جمهور و عضويت بيش از 20 وزارتخانه و دستگاه اجرايي، برنامه ريزي هاي لازم جهت توسعه پايدار اين منطقه از كشورمان را آغاز نموده است

منبع : اخبار فلزات

دیدگاه خود را بیان کنید