سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی فرانسوی ها در توسعه شیلات لرستان

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
سرمایه گذاری 2 میلیون یورویی فرانسوی ها در توسعه شیلات لرستان

با توافق های صورت گرفته در بخش شیلات لرستان بین 2 تا 2 و نیم میلیون یورو سرمایه گذاری توسط یک شرکت فرانسوی در لرستان صورت می گیرد.

هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه گذاران فرانسوی که در محل استانداری لرستان انجام شد، افزود: مقدمات این سرمایه گذاری در سفر رئیس جمهوری به فرانسه با امضای تفاهم نامه انجام و مقرر شد لرستان به عنوان پایلوت در سرمایه گذاری بخش شیلات در نظر گرفته شود.
وی گفت: به همین منظور شول آباد الیگودرز برای انجام این سرمایه گذاری در اختیار این شرکت سرمایه گذاری قرار گرفت و در گام نخست معادل 2 تا 2 و نیم میلیون یورو سرمایه گذاری خواهند داشت.
بازوند افزود: این چهارمین سرمایه گذاری خارجی است که بعد از برجام در لرستان صورت می گیرد و ما این اطمینان خاطر را به سرمایه گذار خارجی می دهیم که به بهترین نحو از سرمایه گذاری آن ها در استان حفاظت کنیم و هر مانعی را از سر راه آنها برداریم.
وی با بیان این که سرمایه گذاری در بخش آب لرستان نوعی سرمایه گذاری مطلوب به شمار می رود، گفت: 2 هزار و 500 کیلومتر آب رودخانه و آبراهه در لرستان وجود دارد که می توان از آنها بهره گرفت.

استاندار لرستان افزود: شرکت فرانسوی آمادگی دارد که در حوزه گردشگری مرتبط با آبزیان نیز سرمایه گذاری کند به گونه ای که با ایجاد شرایط، گردشگران در منطقه ای خاص به تفریحاتی همچون صید ماهی و یا رستوران هایی که فقط در بخش شیلات فعالیت دارند، مشغول شوند.
وی اظهار کرد: 2 مکان در خرم آباد شامل دریاچه کیو و دریاچه پارک شاپوری برای آنها در نظر گرفته شده است که بعد از بازدید از محل یکی از آنها را انتخاب کنند.
بازوند از توافق احداث یک کلینیک آبزیان در لرستان با سرمایه گذاری فرانسه خبر داد و افزود: با احداث این کلینیک می توان از بسیاری از خساراتی که هر سال بر اثر برخی بیماری ها به سرمایه گذاری های بخش آبزی پروی وارد می شود، جلوگیری کرد.
مهندس کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: سالانه 500 میلیون تخم چشم زده از کشورهای اروپایی به کشور وارد می شود.
وی افزود: با این گونه مولد سازی در لرستان نه تنها نیازی به واردات تخم چشم زده نیست بلکه می توان میزانی از این تولیدات را به کشورهای آسیایی و همسایه صادر کرد.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید