پرورش ماهی در "قفس" پشت سدهای کرمانشاه توسعه می‌یابد

چهار‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۷ بازدید
پرورش ماهی در "قفس" پشت سدهای کرمانشاه توسعه می‌یابد

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در حال حاضر پرورش ماهی در قفس در دو سد شهدای گمنام(تنگ حمام) سرپل ذهاب و زاگرس گیلانغرب در استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

سید فرزاد افضلی اظهار کرد: در حال حتضر پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام سرپل ذهاب با دارا بودن 10 باب قفس در حال انجام است و با انعقاد قراردادهای جدید، تولید آبزیان در این سد رو به افزایش است.

افضلی ادامه داد: در سد زاگرس گیلانغرب نیز در 25 باب قفس پرورش ماهی در حال انجام است که اقدامات لازم جهت افزایش تعداد قفس های این سد در دست اقدام است و قراردادهایی در این خصوص منعقد شده است

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پیگیر اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دو سد داریان پاوه و زمکان دالاهو که مصرف شرب ندارند، نیز هستیم.

افضلی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح پرورش ماهی در قفس از طرحهای اولویت‌دار و مورد تاکید در مقوله اقتصاد مقاومتی است، افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر دارای چهار سد مخزنی غیر شرب شامل تنگ حمام سرپل ذهاب، زاگرس گیلانغرب، داریان پاوه و زمکان دالاهو می‌باشد که امکان پرورش آبزیان در قفس در آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در کاسه سدهای مذکور در شرایط آرمانی امکان تولید 2650 تن انواع ماهیان و اشتغالزایی جهت 370 نفر در یک بازه زمانی سه ساله فراهم می‌گردد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به مزایای پرورش ماهی در قفس داشت و افزود: سهولت در احداث و اجرا نسبت به استخرهای خاکی و بتونی، هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر آبزیان در واحد سطح و استفاده بهینه از منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی با توان تولید پایین از مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است.

محدود کردن ماهیان در یک سطح کم و همچنین مصرف انرژی کمتر و در نتیجه تبدیل انرژی به ماده بیشتر، امکان توسعه بیشتر و قابلیت جابجایی راحت‌تر قفس‌ها و استفاده از غذای طبیعی و زنده و در نتیجه کاهش میزان خوراک دستی در راستای کاهش هزینه‌ها از دیگر مزایای پرورش ماهی در قفس در کاسه سدها است که افضلی از آن یاد کرد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید