تظاهرات در «رباط» در اعتراض به مرگ فجیع ماهی فروش مراکشی

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
تظاهرات در «رباط» در اعتراض به مرگ فجیع ماهی فروش مراکشی

پایتخت مراکش در اعتراض به مرگ فجیع ماهی فروشی که در پی مصادره ماهی های خود توسط پلیس کشته شد شاهد تظاهرات بود

حدود هزار نفر روز یکشنبه در اعتراض به مرگ فجیع یک ماهی فروش مراکشی که پلیس ماهی های وی را مصادره کرده بود روز یکشنبه در رباط پایتخت این کشور تظاهرات کرده و خواستار اجرای عدالت در این خصوص شدند.

کشته شدن این ماهی فروش ۳۱ ساله پس از آن صورت گرفت که پلیس، ماهی های وی را مصادره و در داخل کامیون حمل زباله انداخته بود و همین امر موجب کشته شدن ماهی فروش مذکور شد.

این حادثه ۱۰ روز پیش از این و در پی آن روی داد که مقامات محلی شهر «الحسیمه» واقع در شمال مراکش ماهی های «محسن فکری» را به دلیل اینکه صید ماهی های مورد فروش وی ممنوع است، مصادره و توقیف کردند.

بنا بر روایات فعالان در شبکه های اجتماعی یکی از ماموران پلیس ماهی های این ماهی فروش را به داخل کامیون مکانیزه حمل زباله انداخته و وی با اعتراض به این اقدام پلیس خودش را برای درآوردن ماهی ها به داخل کامیون حمل زباله انداخت.

این در حالی است که مامور پلیس به راننده کامیون دستور ادامه کار خود را داده و ماهی فروش مراکشی با گیر کردن بین تیغه های فشرده کردن زباله ها به شکل فجیعی جان سپرد.

این حادثه موج اعتراضات گسترده ای را در شهر الحسیمه و دیگر مناطق مراکش به همراه داشته و تا کنون ۱۱ نفر از جمله مسئولانی از اداره شیلات و وزارت کشور مراکش در چارچوب تحقیق در این خصوص بازداشت شده اند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید