نیم تن میگو از مزارع چابهار برداشت می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
نیم تن میگو از مزارع چابهار برداشت می‌شود

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: نیم تن میگو از مزارع پرورش میگو در چابهار برداشت می‌شود

هدایت‌الله میرمرادزهی اظهار داشت: کار برداشت میگو در سال جاری از مرداد ماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت نیم تن میگو از مزارع پرورش میگو برداشت شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میگوهای برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به دیگر نقاط نیز صادر می‌شود. گفت: در سال جاری محموله 40 تن میگو به کشور روشیه صادر کردیم که نوید بخش رونق و کیفیت میگوهای تولید شده در این منطقه است.

میرمرادزهی افزود: کار ذخیره‌سازی لارو میگو در مزارع چابهار خرداد ماه انجام شد و فصل برداشت از مرداد ماه آغاز و تا مهر ماه ادامه دارد و در سال گذشته 130 هکتار مزرعه پرورش میگو در چابهار زیر کشت رفته بود که امسال این رقم به 300 هکتار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: همه شهروندان چابهاری می‌توانند با پرورش میگو علاوه بر ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی در منطقه کمک کنند. پرورش‌دهندگان میگو باید نکات لازم را برای جلوگیری از شیوع بیماریها در مزارع رعایت کنند.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به افزایش دو براری سطح زیرکشت در این شهرستان گفت: ویروس‌های بیماری‌زا در دمای بالا فعال نمی‌شوند از این رو باید قبل از رسیدن به فصل سرما باید برداشت میگو به پایان برسد تا از شیوع بیماری در مزارع پیشگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از مزارع تحت پوشش بیمه نیستندو در صورتی که بیماری شیوع پیدا کند به دلیل عدم بیمه مزارع، پرورش دهندگان دچار خسارات زیاد و جبران‌ناپذیری می شوند

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید