سرمایه گذاری 800 میلیارد ریالی شیلات مازندران در دولت یازدهم

دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
سرمایه گذاری 800 میلیارد ریالی شیلات مازندران در دولت یازدهم

مدیر کل شیلات مازندران گفت که 800 میلیارد ریال برای بخش های مختلف آبزی پروری دولت یازدهم در مازندران سرمایه گذاری کرد .

حسینعلی خوشباور رستمی روز دوشنبه با اشاره به افزایش تولید ماهیان گرمابی و سردآبی ، گرمابی ،صید و فرآوری ماهیان ، ادامه داد : بیش از 150 هزار تن ماهیان گرمابی و بیش از 53 هزار تن ماهیان سردآبی و یک هزار و 45 تن خاویار پرورشی تولید و در بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه شد .
وی ادامه داد : صادرات 24هزار و 898تن انواع آبزیان از دیگر دستاوردهای سرمایه گذاری دولت در حوزه شیلات مازندران است

مدیر کل شیلات مازندران ارزش صادرات سه سال اخیر شیلات مازندران را 107میلیون دلار اعلام کرد و افزود :کردستان عراق ، کشورهای آسیای مرکزی و میانه مقصد صادرات محصولات شیلاتی استان بودند و خاویار نیز به کشورهای فرانسه و انگلستان و کیلکای منجمد به ترکمنستان صادر شد .
***صادرات بیش از 40 میلیون دلاری هدفگذاری امسال شیلات مازندران
خوشباور رستمی هدفگذاری صادراتی آبزیان مازندران را در سال جاری به میزان بیش از 40 میلیون دلار به کشورهای اروپایی و آسیای میانه اعلام کرد و گفت که هم اکنون یک هزار و 300 نفر در بخش های مختلف آبزی پروری ، تولیدی و فرآوری شیلات استان به صورت مستقیم فعالیت دارند .
وی ادامه داد : بیش از 66 هزار تن انواع ماهیان استخوانی سفید ، کفال ،کپور و کیلکا در دریای مازندران در سه سال اخیر صید و روانه بازار مصرف شد .
به گفته مدیر کل شیلات مازندران در این مدت بیش از شش هزار قطعه ماهیان زینتی تولید شد .
*** پرداخت بیش از 105 میلیارد ریال تسهیلات به صیادان مازندرانی
وی از پرداخت بیش از 105 میلیاردریال تسهیلات به صیادان مازندران به عنوان بخش دیگری از فعالیت های دولت تدبیر و امید نام برد و ادامه داد : این تسهیلات برای نوسازی تجهیزات و امکانات صیادی از جمله شناورها ، تراکتور و تورهای ماهیگیری هزینه شد .
خوشباور رستمی بیان داشت: پرورش ماهی در قفس های دریای خزر ، پرورش ماهی در مزارع کنارساحل و شیل گذاری (رها کردن ماهیان مولد در مناطق مشخصی از رودخانه های شیلاتی) از برنامه های مهم در حال اجرا در سه سال اخیر شیلات مازندران است.
براساس آمارهای رسمی 54شرکت تعاونی پره صیادی ماهیان استخوانی با چهار و 200صیاد و 44فروند شناور صیادی کیلکا در مازندران فعالیت می کنند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید