صید یک هزار و 120 تن میگو در استان بوشهر

چهار‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
صید یک هزار و 120 تن میگو در استان بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از صید یک هزار و 120 تن میگو در این استان خبر داد

عباس آهنگر مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آمار صید میگوی استان تاکنون اظهار داشت: صید میگو طی 37 روز گذشته در استان یک هزار و 12 تن بوده است که این رقم نسبت به سال گذشته 8.7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: گونه‌های میگوهای صید شده میگوی ببری و سفید بوده و زمان صید براساس تحقیقات و آنالیزهای انجام شده و همچنین مصوبه جلسه با اتحادیه صیادان تا پایان روز 14 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

آهنگر مقدم در خصوص آمار متفاوت سال‌های گذشته و همچنین تعطیلی صید میگو گفت: بحث تعطیل شدن صید میگو برای یکسال به لحاظ تقویت ذخایر میگو و آبزیان و مسائل زیست محیطی به لحاظ معیشت صیادان و همچنین فرهنگ مصرف میگو در استان نیازمند همکاری صیادان و داشتن ساختار و برنامه‌ای خاص در این زمینه است و در بحث دریابست هم طبق مصوبات کشوری با استان خوزستان هماهنگ هستیم.

این مقام مسوول در خصوص آمار صید در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد: از ابتدای فصل صید تاکنون بیشتری میزان صید را در شهرستان بوشهر و کمترین صید را در شهرستان گناوه داشته‌ایم و در همین راستا در شهرستان بوشهر 53 درصد، دیر 18 درصد، تنگستان 15 درصد، دیلم 9.6 درصد، کنگان 3 درصد و گناوه 2.1 درصد صید میگوی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید