افقی روشن در روابط شیلاتی ایران و کره جنوبی

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

افقی روشن در روابط شیلاتی ایران و کره جنوبی
در دیدار چانگ هون معاون وزیر شیلات و اقیانوس های کره جنوبی با دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران زمینه های همکاری دو کشور بررسی شد.

در این دیدار دکتر صالحی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شیلات در کشور اعم از صید و آبزی پروری خواستار سرمایه گذاری کره جنوبی در پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، فرآوری ماهیان ریز و همکاری های تحقیقاتی شد. ایشان همچنین خواستار حضور شرکت های کره ای در نمایشگاه بین المللی شیلات که قرار است یکم تا سوم اکتبر در تهران برگزار شود و پیشنهاد نمود هم زمان روز شیلات ایران – کره جنوبی برگزار شود.


هم چنین موضوع صادرات آبزیان به کره جنوبی مطرح شد. دکتر صالحی امضای یادداشت تفاهم همکاری های شیلاتی دو کشور در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران را زیرساخت مناسبی برای گسترش همکاری ها داشت.
چانگ یونگ هون ضمن استقبال از پیشنهادات معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران آمادگی کامل کره جنوبی را برای گسترش همکاری های اعلام نمود.

شایان ذکر است ایشان در راس یک هیات 9 نفره عازم ایران شده و علاوه بر بازدید از انستیتو ماهیان خاویاری مرکز تحقیقات شیلاتی خوزستان، مرکز سردآبی در تنکابن از چند مزرعه پرورش ماهی خاویاری و مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت هم بازدید خواهد داشت.
منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید