پرورش ماهی در ریگان با احیای چشمه سارها

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
پرورش ماهی در ریگان با احیای چشمه سارها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی با احیای تعدادی از چشمه سارها در مناطق عشایری این شهرستان، دو استخر پرورش ماهی راه اندازی شد

حمید فرامرزی روز چهارشنبه اظهار کرد: این استخرهای پرورش ماهی هر کدام به مساحت 700 متر مربع در مناطق ده مراد و کوهشاه راه اندازی شده است و پیش بینی می شود بیش از 10 تن ماهی از آنها برداشت و روانه بازار شود.
وی گفت: به منظور توسعه شیلات از کشاورزانی که قصد پرورش ماهیان گرمابی را در این شهرستان داشته باشند، حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: سیاست کلی ما در جهاد کشاورزی راه اندازی استخرهای دو منظوره در مناطق عشایری است که برای ذخیره آب و همچنین پرورش ماهی مورد استفاده قرار می گیرند و تاکنون اعتباری برابر با 100 میلیون ریال برای این استخرها هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: استخر حد واسط پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان ریگان طی سال های گذشته راه اندازی شد و تاکنون بچه ماهی های بسیاری از این استخر به نقاط مختلف استان کرمان ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با احیای چشمه سارها و قنوات در مناطق عشایری استخرهای دیگری احداث و شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در این مناطق تحقق یابد.
فرامرزی گفت: سال گذشته از 20 واحد آبزی پروری در ریگان بیش از 80 تن ماهی روانه بازار مصرف شد و براساس برنامه امسال بیش از 230 تن ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 9 موتور پمپ کشاورزی در منطقه ده رضای ریگان وجود دارد، دهکده آبزی پروری در شرق استان در ریگان راه اندازی می شود.
مرکز شهرستان ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید