بهره‌گیری از ماهیان اصلاح نژاد شده در مزارع پرورش ماهی زنجان

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
بهره‌گیری از ماهیان اصلاح نژاد شده در مزارع پرورش ماهی زنجان

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان گفت: به منظور مقابله با بحران کم آبی در مزارع پرورش ماهی از ماهیان اصلاح نژاد شده استفاده می‌شود

محمود صیاد بورانی امروز در زنجان اظهار کرد: کاهش مصرف آب در تولید و پرورش ماهی و آبزی در استان زنجان یکی از مهمترین اقدامات لازم برای مقابله با بحران کم آبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به استفاده از ماهیان اصلاح نژاد شده در کاهش مصرف آب در پروش ماهی و آبزی در استان زنجان عنوان کرد: با استفاده از غذاهای استاندارد در مزارع پرورش ماهی برای تولید ماهی پاک و نمونه در استان اقدام می‌شود.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با بیان برگزاری دوره‌های آموزشی در تولید ماهی پاک و سالم ابراز کرد: برای توسعه صادرات ماهی از استان زنجان یکی از مهمترین اقدامات لازم تولید ماهی سالم و نمونه است.

وی بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی اقدامات لازم برای افزایش استقبال مخاطبان برای راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی به عمل می‌آید.

بورانی به تجهیز مزارع پرورش ماهی به سیستم تصفیه آب اشاره کرد و گفت: با تجهیز هر یک از مزارع به این سیستم برای بهره‌گیری از آب بازگشتی برای تولید هر چه بیشتر ماهی اقدامات لازم به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان تولید ماهی به ازای یک لیتر بر ثانیه آب مصرفی تازه به یک تن رسید که این امر در مقابله با بحران کم آبی در تولید ماهی بسیار مؤثر واقع شد.

مدیر امور شیلات و پرورش آبزی استان زنجان با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی نوین و دانش علمی به منظور توسعه فعالیت‌ها در عرصه تولید ماهی در استان زنجان ابراز کرد: مزارع پرورش ماهی ‌آبزی استان به امکانات و تجهیزات نوین مجهز می‌شوند.

وی از اهمیت افزایش تبلیغ برای افزایش تعداد فعالان عرصه پرورش ماهی عنوان کرد: در حال حاضر با همکاری جهاد کشاورزی و تبلیغ و ترویج این صنعت برای افزایش فعالیت مزارع پرورش ماهی گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید