خطر شناورهای صیادی در کمین سکوهای نفتی

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۰ بازدید
خطر شناورهای صیادی در کمین سکوهای نفتی
فرماندار ابوموسی گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی از سوی شناورهای صیادی که برای استراحت در زیر سکوهای نفتی پهلو می گیرند موجب نگرانی کارکنان و مسئولان سکوی نفتی شده است

محمد سعیدی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در هرمزگان بیان داشت: مسئولان و کارکنان سکوهای نفتی در سیری از حضور و پهلوگیری شناورهای صیادی در زیر سکوهای نفتی اعلام نگرانی کرده اند و خواستار برخورد و اعلام تذکر به این شناورها شده اند.

وی عنوان کرد: برخی از شناورهای صیادی و گاها غیرصیادی از بندرکنگ و بندرلنگه پس از انجام صیادی برای استراحت در زیرسکوهای نفتی جزیره سیری پهلو می گیرند و اقدام به استفاده از پیک نیک و سایر لوازمی که ایمنی کافی ندارند می کنند این اقدامات وقوع حوادث جبران ناپذیری را در پی دارد.

فرماندار شهرستان ابوموسی در ادامه با اعلام اینکه کارخانه تن ماهی جزیره ابوموسی نیمه تعطیل است، اظهارداشت: تنها کارخانه تن ماهی جزیره ابوموسی نیمه تعطیل است و نیازمند توجه ویژه مسئولان شیلات ایران، زیرا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش و ماندگاری جمعیت در جزایر باید از صنایع مستقر در جزایر به خصوص ابوموسی حمایت ویژه ای شود.

سعیدی افزود: سردخانه پنج هزار تنی ابوموسی که قبل از انقلاب در این جزیره ساخته شده بود ولی هنوز امکان بهره برداری مناسبی از این سردخانه نیست. صیادان ابوموسی ماهیان صید شده را برای نگهداری به بندرکنگ و بندرلنگه می برند.

وی با اظهار اینکه ۷۰ فروند شناور صیادی در ابوموسی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴، تقریبا سه هزار تن انواع ماهی توسط صیادان بومی صید شد، ولی متاسفانه اداره شیلات در ارائه مجوز صید سختگیری های فراوانی دارد و مجوز جدیدی برای صیادان صادر نشده است.

فرماندار ابوموسی عنوان کرد: شناورهای کشورهای همسایه مانند امارات و شارجه مثل موریانه ذخایر آبزی را صید می کنند ولی صیاد ایرانی هنوز در گرفتن مجوز صیادی عاجز مانده است. امیدواریم شیلات استان در نظارت و پایش شناورهای صیادی تمهیدات بهتری داشته باشد

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید