بیشترین ماهیان خاویاری در مازندران تولید می شود

چهار‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
بیشترین ماهیان خاویاری در مازندران تولید می شود
مدیرکل شیلات مازندران، پرورش ماهیان خاویاری را از برنامه‌های اولویت‌دار دانست و گفت: در حال حاضر بیشترین تولید ماهیان خاویاری و خاویار را در کشور داریم

حسینعلی رستمی عصر چهارشنبه در مراسم هفته دولت در آمل اظهار داشت: شیلات مازندران مقام دوم را در کشور و در بخش آبزی‌پروری رتبه اول را دارا است.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۵ هزار تن تولید ماهیان گرمابی و نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ هزار تن پرورش ماهیان سرد آبی مانند ماهی قزل‌آلا در استان تولید می‌شود و حدود ۱۴ تا ۲۰ هزار تن ماهیان کیلکا و سه تا پنج هزار تن صید ماهیان استخوانی در دریای خزر صورت می‌گیرد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: مازندران بیش از ۵۰ درصد تولید ماهیان پرورشی را در کشور دارد که یکی از برنامه‌های ما تحقق اقتصاد مقاومتی است و پرورش ماهی در قفس راداریم که تلاش می‌کنیم آن را در طول سه سال به ۲۰ هزار تن برسانیم.

وی افزود: عرضه ماهیان در سطح استان موردتوجه است که تلاش داریم تقویت شایسته‌ای در عرضه آبزیان داشته باشیم و طرح داریم تا آب در گردش در مغازه‌ها انجام شود و ماهی‌ها را در ظرف‌های شیشه‌ای نگه‌داری کنیم.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر مردم به سمت مصرف ماهیان تازه روی آوردند که باید به این عرصه توجه ویژه‌ای صورت گیرد و تلاش داریم دسترسی آسان به ماهی زنده برای مردم انجام شود.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: سال گذشته حدود هزار کیلو تولید خاویار داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال دو هزار کیلو تولید خاویار داشته باشیم و ۳۸ میلیون تولید بچه ماهیان استخوانی داشتیم و به دریا ریختیم و امسال به ۶۵ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم با کاهش هزینه‌های غیرضروری، افزایش تولید را داشته باشیم که حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد و دنبال این هستیم تولید آبزیان را به سمت دریا ببریم.

رستمی ادامه داد: تقاضای خرید ماهی قزل‌آلا از کشور روسیه داریم و تولیدکنندگان ما سفارش‌های خوبی دارند که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات درون کشوری ازجمله بحث دامپزشکی و رفع مشکل صادرات بتوانیم در این مسیر گام‌های خوبی برداریم.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: تسهیلات لازم به فعالان حوزه شیلات داده می‌شود که پرورش‌دهندگان با تهیه وثیقه مناسب می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید