پیش بینی افزایش تولید خاویار پرورشی و میگو

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۶ بازدید
پیش بینی افزایش تولید خاویار پرورشی و میگو

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران از پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خاویار پرورشی و میگو طی سال جاری در کشور خبر داد

ارسلان قاسمی افزود: پارسال 230 هزار تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی در ایران تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال هم به همین میزان ماهی تولید شود. او همچنین از افزایش 50 درصدی تولید میگو نسبت به پارسال خبر داد و گفت: پارسال میزان تولید میگو 12 هزار تن بود که امسال به 18 هزار تن خواهد رسید.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درادامه از افزایش 50 درصدی تولید خاویار پرورشی طی سال جاری در کشور خبرداد و افزود:
پارسال هزار و 200 کیلوگرم خاویار پرورشی در ایران تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به هزار و 500 تا هزار و 600 کیلوگرم برسد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان همچنین گفت: سازمان‌های شیلات و دامپزشکی با راه‌اندازی پرورش تیلاپیا در چند مزرعه به بهانه فعالیت‌های تحقیقاتی قصد نوعی فرار به جلو و تطهیر واردات این ماهی به کشور را دارد.
قاسمی با بیان اینکه مجوزهای واردات تیلاپیا از سوی دولت صادر می‌شود، گفت: واردات تیلاپیا به شدت بر مدارافزایشی است.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران گفت: میگو، ماهیان خاویاری و کپور جزو گونه‌هایی است که حمایت نمی شود.
او تولید ماهیان خاویاری و قزل‌آلا را در کشور مطلوب ندانست و گفت: ایران خاستگاه خاویار است اما در حال حاضر چین به بزرگترین تولیدکننده این ماهی تبدیل شده است. ارسلان قاسمی تصریح کرد: ایران حتی از اسپانیا نیز در زمینه پرورش ماهیان خاویاری عقب مانده است و درباره تولید تیلاپیا نیزدر کشور نگرانی‌های زیست محیطی زیادی وجود دارد و تولید این ماهی به صلاح نیست

منبع : شبکه خبر

دیدگاه خود را بیان کنید