استان تهران بیش از ۶ هزار تن ماهی خوراکی در سال جاری تولید می کند

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
استان تهران بیش از ۶ هزار تن ماهی خوراکی در سال جاری تولید می کند
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طبق پیش بینی های انجام شده، تا پایان سال جاری آمار تولید ماهی های خوراکی استان تهران به شش هزار تن افزایش پیدا می کند

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، نغمه نظری مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: تولید آبزیان در استان تهران به سه گروه ماهیان سردآبی، گرم آبی و زینتی تقسیم بندی شده است.

وی افزود: تولید ماهی های سردآبی استان تهران در سال گذشته، چهار هزار و ۳۰۰ تن بوده که در این میان، قزل آلا بیشترین میزان تولید را دربین ماهی های سردآبی به خود اختصاص داده است.

نظری ادامه داد: میزان تولید ماهی های گرم آبی نیز در سال گذشته، ۸۴۰ تن بوده و استان تهران در مجموع توانسته پنج هزار و ۱۴۰ تن ماهی خوراکی در سال ۹۴ تولید کند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به برنامه شیلات گفت: طبق پیش بینی های انجام شده، تا پایان سال جاری آمار تولید ماهی های خوراکی استان تهران به شش هزار تن افزایش پیدا می کند.

نظری از مصرف پایین ماهی های گرم آبی نسبت به سردآبی ها در جامعه انتقاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا از طریق فرهنگ سازی، مردم را نسبت به مصرف بیشتر ماهی های گرم آبی ترغیب کنیم و در این صورت تقاضا برای این نوع ماهی افزایش یافته و در نتیجه تولید ماهی های گرم آبی در استان نیز بالا می رود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید