۲۰۰ هزارتن ظرفیت پرورش ماهی در قفس

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
۲۰۰ هزارتن ظرفیت پرورش ماهی در قفس
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت پرورش ماهی درقفس در دریای مازندران بالایی ۲۰۰ هزار تن است،گفت:واردات محصولاتی که در داخل مزیت تولید آن را داریم ،خیانت به اقتصاد کشور است.

شمس الله شریعت نژاد درباره وضعیت تولیدماهی درکشور،گفت:واردات ماهی در زمانی که در زمینه تولید داخلی مزیت های مناسبی داریم؛در حقیقت خیانت به اقتصاد کشور است و این درحالی است که واردات ماهی با عنایت به ظرفیت تولید ماهی درکشور امری نادرست است.

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس‌آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در راستای حمایت از تولید داخلی از واردات ماهی در شرایطی که می توانیم با استفاده از ظرفیت های دریایی کشورمان علاوه بر تولید داخلی بهینه در راستای صادرات کارآمد نیز حضور موفقی بعمل آوریم باید جلوگیری شود،ادامه داد:برای افزایش میزان تولیدماهی باید تشکل ها و تعاونی ها دراین راستا فعال شوند تا بتوانیم با برنامه ریزی اقتصادی و با ارائه تسهیلات به صیادان در راستای پروش ماهی در قفس میزان تولید آبزیان را درکشور افزایش دهیم.

وی،ادامه داد:تعاونی ها با مشارکت صیادان باید در تولید ماهی فعال شود؛زیرا این قشر زحمتکش با توجه اینکه در دریا فعالیت دارند،بدیهی است که از شرایط و موقعیت تولید در دریا به نحو مطلوب اطلاع دارند؛بنابراین باید با برنامه ریزی در راستای حمایت از تولیدماهی تدابیری اندیشده شود که بتوانیم با برنامه ریزی تولیدی در زمینه داخلی و صادرات به نحو کارشناسانه ای حرکت کنیم.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت پرورش ماهی در دریای مازنداران بالای 200 هزار تن است،یادآورشد:با ورود تشکل ها و تعاونی های صیادی هزینه تولیدماهی نیز به نحو مطلوب کاهش می یابد

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید