کاهش روند صید میگو در مناطق مختلف استان بوشهر

چهار‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
کاهش روند صید میگو در مناطق مختلف استان بوشهر

رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: امسال روند صید میگو در مناطق مختلف استان بوشهر و صیدگاه‌های شهرستان‌های دشتی و تنگستان کاهش چشمگیری داشته است

حمید خلیلی در دشتی بارندگی، شناورهای بی‌هویت و صید قاچاق را از عوامل کاهش میگو در این مناطق ذکر کرد.

وی افزود: امسال روند صید میگو در مناطق استان بوشهر و صیدگاه‌های شهرستان‌های دشتی و تنگستان کاهش چشمگیری داشته است و عدم بارندگی تأثیر فراوانی بر کاهش میگو در منطقه دارد.

خلیلی با اشاره به افزایش شناورهای بی‌هویت بیان کرد: شناورهای بی‌هویت به‌طور قابل‌توجه‌ای افزایش‌یافته است که به‌وسیله تورهای چشم‌ریز به‌صورت رکسی انجام می‌شود و این امر موجب از بین رفتن میگوهای مولد می‌شود.

این مسؤول تاکید کرد: صید قاچاق بی‌رویه سومین عامل کاهش میگو نه‌ تنها در شهرستان‌های دشتی و تنگستان بلکه در استان بوشهر شده است.

وی یادآور شد: صید ترال در فصول ممنوعه توسط شناورهای غیربومی انجام می‎شود که خود افتی برای کم شدن ذخیره میگو در این مناطق شده است و با توجه به قاچاق بی‌رویه که همه‌ساله رخ می‌دهد امیدواریم با این افراد به‌طورجدی برخورد شود.

خلیلی افزود: از تاریخ آغاز شروع صید میگو که توسط 190 قایق و 77 شناور لنج مشغول صید شدند تا شب گذشته 117 تن میگوی ببری و 10 تن میگوی سفید صیدشده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون قایق‌ها از ترال به روش قلاب تغییر صید کرده‌اند و فقط موتور لنج ها به صید میگو ادامه می‌دهند هرچند ظرف پنج روز 250 کیلوگرم بیشتر صید نداشته‌اند.

رئیس شیلات دشتی و تنگستان گفت: در صنعت آبزی‌پروری در شهرستان دشتی 37 مزرعه ذخیره‌سازی میگو انجام‌شده و 651 هکتار زیر کشت رفته است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید