صیادان غیرمجاز در تور قانون گرفتار شدند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۹ بازدید
صیادان غیرمجاز در تور قانون گرفتار شدند
مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سه فرد متخلف به جرم صید غیرمجاز ماهی در سد گلابر دستگیر و جهت رسیدگی قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

امجد باقری اظهارکرد: متاسفانه در فصول مختلف سال شاهد این امر هستیم که عده‌ای بنا به هر دلیلی بدون اخذ مجوز اقدام به شکار و یا صید ماهی می‌کنند و این امر قطعا جرم بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح ‌کرد: صید غیرمجاز ماهی باعث از بین رفتن ذخایر انواع گونه‌های ماهی می‌شود و به مرور شاهد خواهیم بود که دیگر گونه‌ای از این آبزیان در منطقه وجود ندارد؛ به همین‌خاطر خود را موظف می‌دانیم که از داشته‌های‌مان برای انتقال به نسل‌های آینده حراست و حفاظت کنیم و در این بین برای این اداره‌کل فرقی بین یک قطعه ماهی یا یک قلاده خرس وجود ندارد؛ چراکه هرکدام از این‌ها برای محیط لازم هستند.

این مسئول با بیان اینکه در آخرین مورد از صید غیرمجاز سه فرد متخلف به جرم صید غیرمجاز ماهی در سد گلابر دستگیر شدند، خاطرنشان ‌کرد: از متخلفان تعداد 24 قطعه ماهی کپور، یک رشته تور دیواری بزرگ ماهیگیری حدود 300 متر، یک دستگاه قایق دست‌ساز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: یک فرد متخلف دیگر نیز به جرم شروع به شکار کبک در منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر در بند هزارود شهرستان طارم دستگیر شد که از این فرد یک قبضه اسلحه ته پر قاچاق کشف و ضبط شد.

باقری گفت: فرد متخلف بومی بوده و پرونده قضایی فرد متخلف تنظیم و جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان طارم ارسال شد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید