توسعه پرورش ماهی در قفس نیاز به ورود سرمایه گذار دارد

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
توسعه پرورش ماهی در قفس نیاز به ورود سرمایه گذار دارد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:توسعه پرورش ماهی در قفس نیاز به ورود سرمایه گذار بخش خصوصی دارد که خوشبختانه طی سالجاری استقبال از طرف بخش خصوصی بسیار خوب بوده است

محمود صیادبورانی از وجود ۶۰۰ مزرعه آبزی پروری دراستان زنجان خبر دادو افزود: تعداد این مزارع طی سالجاری افزایش خواهد یافت.

وی به پرورش ماهی در قفس در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس در شش سد استان زنجان انجام می شود چرا که دریاچه هایی در پشت سد خاکی وجود دارد که عمق این دریاچه ها حداقل ۷ متر و مساحت حداقل ۶ هکتار دارند و پررش ماهی در قفس انجام می شود.

صیاد بورانی تاکید کرد: در حال حاضر شش سد خندقلو در شهرستان ماهنشان، بوئین در سلطانیه، سد حسن ابدال در شهرستان زنجان، سد توده بین در ابهر و گلابر در ایجرود و میرزاخانلو در طارم شناسایی شده است.

وی افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات این طرح برطرف شد و برنامه ریزی برای تولید ماهی در دستور کار است و سه سد در استان این طرح را انجام می دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تاکید کرد: سه سد خاکی استان زنجان برای طرح پرورش ماهی در قفس اقدام کردند که برای اشتغالزایی بسیار موثر خواهد بود.

صیاد بورانی تولید ماهیان ارگانیک را در دستور کاری مرکز شیلات استان زنجان عنوان کرد و افزود: در هر قفس برای ۲۴ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود که خود یک امر مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صیاد بورانی ادامه داد: توسعه پرورش ماهی در قفس نیاز به ورود سرمایه گذار بخش خصوصی دارد که خوشبختانه طی سالجاری استقبال از این طرح از طرف بخش خصوصی خوب بوده است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید