بازاریابی بین المللی وپروش ماهی در قفس رمز صادرات بهینه محصولات دریایی

چهار‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
بازاریابی بین المللی وپروش ماهی در قفس رمز صادرات بهینه محصولات دریایی
عضو هئیت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صنعت فرآوری نیازمند یک نگاه ویژه اقتصادی است،گفت:بازاریابی بین المللی و افزایش پرورش ماهی در قفس نیازهای اساسی صادرات بهینه محصولات دریایی کشور است

نظر افضلی درباره وضعیت پرورش ماهی درقفس،گفت:پروش ماهی در قفس با توجه به شرایط بهینه برای تولید ماهیان گرم آبی و سرمابی در کشور ما را در راستای تولید بهینه ای افزایش آبزیان دریایی روبرو کرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در پروش ماهی درقفس در اول راه قرار داریم بنابراین باید با برنامه ریزی تولیدی شرایط افزایش تولیدات و سپس صادرات بهینه را بیش از پیش مهیا کنیم، ادامه داد: فرصت های اشتغال با توسعه پرورش ماهی در قفس به نحو شایانی ایجاد می شود

افضلی افزود:صنعت شیلات در کشورمان با توجه به ظرفیت تولیدی که در زمینه آبزیان دریایی دارد؛می تواند صنایع دیگری همچون طیور را نیز از منظر خوراک تحت پوشش قرار دهد؛زیرا دراین راستا با پودر ماهی می توانیم مواد غذایی طیور را نیز در این زمینه تامین کنیم.

وی، ادامه داد:هم اکنون پودر ماهی برای تغذیه طیور مورد استفاده قرار می گیرد،اما اگر خواهان درآمد بهینه اقتصادی در زمینه تولید آبزیان دریایی هستیم؛باید بخش فرآوری در این صنعت به نحو اصولی تقویت شود.

افضلی، ادامه داد:باید به صنعت فرآوری یک نگاه ویژه در اقتصاد شود؛زیرا تنوع محصولات از تولید اولیه و بسته بندی های شکیل،نرخ مناسب و بازاریابی بهینه از پیامدهای مثبت صنعت فرآوری است؛بنابراین اگر بخواهیم در تولید آبزیان دریایی به موفقیت برسیم باید درگام نخست بیش از گذشته فرآوری آبزیان دریایی را افزایش دهیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پروش ماهی درقفس در برنامه ششم توسعه ذکر شده است و این امر نشان از ظرفیت بالای این بخش در درآمدزایی دارد،یادآورشد:موقعیت جغرافیایی کشورمان از منظر تولید آبزیان دریایی بسیار منحصربه فرد است

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید