توقیف 21 فروند شناورصیادی غیر مجاز در هرمزگان

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
توقیف 21 فروند شناورصیادی غیر مجاز در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: تا پایان روز هفتم از فصل صید میگو در استان ( 10 تا 17 مهرماه)، 21 فروند شناور صیادی غیرمجاز توقیف و 76 نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند

سید پرویز محبی در نشست با فرمانده یگاه حفاظت آبزیان شیلات استان افزود: امسال با هماهنگی های انجام شده بین اداره کل شیلات، دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان ، اقدام خوبی در راستای مبارزه با صید غیرمجاز در حال انجام است.
وی بیان داشت: این جدیت و پیگیری از سوی شیلات هرمزگان در راستای صید پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند میگوی خلیج فارس برای سال ها و نسل های آینده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارامیدواری کرد: با اشاره به جایگاه آبزی پروری در استان در سال های آینده شاهد روی آوردن بیش از پیش جامعه صیادی به آبزی پروری باشیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: امسال شاهد رشد 100 درصدی در توقیف شناورهای غیرمجاز و متهمان به صید غیرمجاز بوده ایم.
سرهنگ حسن آزادی افزود: در همین راستا در بازه زمانی 10 تا 17 مهرماه ، افزون بر 380 طاقه تور منوفلامنت ، 2 هزار و 200 متر طناب و117 کیلوگرم میگو توقیف شده است.
وی همچنین از توقیف افزون بر 11 دستگاه تور ترال قایق ، 11 جفت تخته جل ، یک عدد لنگر نیز خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با قدر دانی از همکاری و تعامل صیادان و تعاونی های صیادی ، از همه شهروندان به ویژه صیادان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صیادی با شماره های 33333221 و 33340903 وهمچنین شماره پیامکی 30007546703703 به یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان اطلاع رسانی نمایند.
فصل صید میگو امسال در استان هرمزگان از 10 مهرماه آغاز شده و تا نیمه آبانماه براساس نظر کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ادامه پیدا می کند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید