370 مقاله در همایش صنایع دریایی پذیرفته شد

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۲ بازدید
370 مقاله در همایش صنایع دریایی پذیرفته شد

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: 370 مقاله از مجموع 500 مقاله ارائه شده به دبیرخانه، از سوی هیات علمی برای ارائه در این همایش پذیرفته شد

سعید مظاهری روز شنبه افزود: هجدهمین همایش صنایع دریایی روزهای 27 تا 30 مهر ماه در جزیره کیش برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رویداد در چارچوب برنامه های اصلی 'انجمن دریایی ایران' با هدف تاکید بر اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، طرح مسائل و تدوین روشهای ارتقا و توسعه صنایع دریایی، استفاده از فرصتهای پساتحریم، بررسی و نقد مسائل و مشکلات صنایع دریایی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی برگزار می شود.

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی 18 کارگاه آموزشی، پنلهای تخصصی نفت و گاز فراساحل و سمینارهای گردشگری دریایی و همکاریهای بین المللی دریایی را نیز از برنامه های جنبی این همایش برشمرد.
وی ارائه آخرین دستاوردهای صنایع دریایی کشور، تعامل و تبادل اطلاعات فناوری، دستیابی به آخرین اطلاعات جهانی در صنایع دریایی و دریانوردی و نیازسنجی این صنعت راهبردی را را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
مظاهری 'اقتصاد و مدیریت دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، حوزه صنایع نفت و گاز، دریانوردی و حمل و نقل، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و فناوریهای نوین، انرژیهای تجدید پذیردریایی، خطوط لوله های دریایی، حوزه سازه های فراساحلی و توجه به سرمایه های انسانی' را محورهای اصلی همایش صنایع دریایی اعلام کرد.
وی افزود: دو سالن برای ارائه مقالات تخصصی همایش در نظر گرفته شده و بخاطر ارسال مقالاتی به زبان انگلیسی کتابچه مجموعه مقالات نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است.
او ادامه داد: چهار سالن از مرکز همایشهای بین المللی کیش به برگزاری کارگاهها و نشستهای همایش اختصاص دارد. قرار است 8 کارگاه نیز با حضور استادان، صاحب نظران و شرکتهای صاحب نام خارجی برگزار شود.

* کارگاه مشترک ایران و هلند
دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی به پنل تخصصی نفت و گاز فراساحل، کارگاه مشترک صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران و هلند با حضور صنعتگران ایرانی و هلندی در صنعت دریا نیز اشاره و بیان کرد: این کارگاه با هدف بررسی راهکارهای مشارکت بیشتر در صنعت دریایی دو کشور از نکات مهم این نشست است .
وی 'نشست تخصصی گردشگری دریایی کشور، سمینار فرصتهای توسعه گردشگری دریایی با همکاری انجمن مهندسی دریایی و سازمان منطقه آزاد کیش، سمینار همکاریهای دریایی بین المللی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست و همچنین میزگرد چالشها و فرصتهای پیش روی صنایع دریایی کشور در برنامه ششم توسعه' را از دیگربرنامه های هجدهمین همایش صنایع دریایی برشمرد.
وی در مورد انتخاب نفرات برتر این حوزه هم گفت: انتخاب استاد، دانشجو، دانش آموخته مقطع دکترا برتر و همچنین پایان نامه، کتاب، مقاله ها و صنعت برتر از برنامه های مراسم پایانی همایش است که جایزه' دکتر گل افشانی' به آن تعلق خواهد گرفت.
مظاهری افزود: این جایره در راستای ارج نهادن به محققان عرصه صنایع دریایی و تقویت اجتماع علمی و تشویق دانشجویان حوزه دریایی و با هدف افزایش تحرک و شادابی اجتماعی و شناسایی استعدادهای برتر علمی فرهنگی به منتخبان اهدا می شود.
وی ویژگی مهم این دوره از همایش را ثبت نام الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی کارگاه ها به صورت منظم به شرکت کنندگان عنوان کرد و افزود: در این دوره شرکت کنندگان با برنامه ریزی بهتری از کارگاه ها و نشست ها بهره مند خواهند شد .
وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه این همایش صبح روز سه شنبه 27 مهر ماه خواهد بود گفت: ازمسئولان ،مقامات و مدیران عالی رتبه کشوری و لشکری و محلی برای حضور در همایش و سخنرانی دعوت شده است .
وزارتخانه های نفت، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمانهای شیلات ایران، صنایع دریایی، حفاظت از محیط زیست، گسترش و صنایع نوسازی ایران، ملی استاندارد ایران و دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی، تهران و تربیت مدرس، شرکتهای ملی نفت ایران، پایانه های نفتی ایران، انجمنهای علوم و فنون دریایی، کشتیرانی و خدمات وابسته، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از جمله حامیان برگزاری این رویداد مهم هستند.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید