تولید سالانه پنج هزار تن ماهی در تنکابن

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
تولید سالانه پنج هزار تن ماهی در تنکابن

فرماندار تنکابن گفت که سالانه پنج هزار تن انواع ماهی در این شهرستان تولید می شود

سیدامیر حسینی جو روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان بخش شیلات استان که با محوریت فرصت های سرمایه گذاری ، اشتغال و کارآفرینی در تنکابن برگزار شد ، بر ضرورت حمایت از فعالان شیلات این شهرستان تاکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات آبزیان در تنکابن گفت : در این شهرستان 21 مزرعه پرورش قزل آلا کوهستانی ، 33 مزرعه پرورش قزل آلا جلگه ای ، چهار مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد که در مجموع سالانه حدود پنج هزار تن ماهی در این مزارع تولید می شود.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه تاکنون برای 720 نفر در بخش شیلات شهرستان شغل ایجاد شده است ، اظهار داشت : همه ساله حدود 25 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و 800 هزار قطعه بچه ماهی آزاد در رودخانه های شهرستان رها می شود.
حسینی جو با اشاره به برخی از مشکلات بخش شیلات گفت : تولیدکنندگان بخش شیلات نباید دغدغه بروکراسی اداری بین دستگاههای اجرایی داشته باشند چرا که این عامل بر میزان تولید تاثیر منفی می گذارد.
وی عدم تعامل بین دستگاههای اجرایی را نگران کننده دانست و تصریح کرد : فعالیت های شیلاتی در مازندران صرف نظر از تامین مواد پروتئینی و ایجاد اشتغال در جامعه ، از ابعاد دیگری همچون صادرات و ارز آوری و به عنوان اهرمی برای توسعه و عمران مناطق ساحلی و روستایی حائز اهمیت است.
امام جمعه تنکابن هم در این نشست با ابراز تاسف از تعطیل شدن واحد شیلات در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن ، گفت : مسئولانی که باعث شدند تا این ظرفیت عظیم با این امکانات و سوابق از این شهر برود باید پاسخگو باشند چرا که در حق مردم ظلم کرده اند.
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر افزود : متاسفانه سرمایه گذاران در مازندران فقط به دنبال سود بانکی هستند و در زمینه اشتغال زایی فعالیتی نمی کنند به طوری که هم اکنون بسیاری از سرمایه گذاران جنوب کشور در شمال فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه درگذشته مازندران یکی از پایه های اقتصاد کشور به حساب می آمد ، اظهار داشت : مازندران در همه ادوار تاریخ تامین کننده بخشی از نیازهای کشور بود اما امروز از بسیاری از استان های کشور عقب مانده تر است و باید آن را نجات داد .
در این گردهمایی که علاوه بر مدیران دستگاه های اجرایی بخش شیلات ، حسینعلی رستمی مدیر کل شیلات مازندران حضور داشت بر حمایت از تولیدکنندگان آبزیان استان تاکید شد.
بیش از چهار هزار صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی در مازندران امسال از 17 مهر صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند.
فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران همه ساله از نیمه دوم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید