صید 1/5 تن انواع ماهی های استخوانی در سواحل گلستان

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
صید 1/5 تن انواع ماهی های استخوانی در سواحل گلستان

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: از آغاز زمان فصل صید تاکنون حدود 1/5 تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان صید شده است .

مهندس سید جواد قدس علوی اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان از 17 مهر ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صید حدود 1/5 تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز زمان صید تاکنون در استان، تصریح کرد: این میزان در تاریخ مشابه سال گذشته که مقدار 1/2 تن بود، نشان دهنده رشد 24 درصدی صید در سال جاری است نوید بخش فصل صید خوب و پربار برای استان خواهد بود.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید 95 ـ 94 یادآور شد: در فصل صید سال گذشته 830 تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده که این میزان شامل 394 تن ماهی سفید، 367 تن کفال،33 تن کپور و 36 تن سایر گونه های ماهی بود.

به گزارش ایسنا، تعداد 1420 نفر صیاد پره در قالب 21 تعاونی صیادی و توسط 150 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان می کنند.

همچنین صیادان پره استان در مناطق میانکاله، خواجه نفس و گمیشان، در جایگاههای تعیین شده اقدام به صید انواع ماهیان دریایی (استخوانی) می کنند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید