پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرورش ماهی درخراسان شمالی

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرورش ماهی درخراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پرداخت ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در خراسان شمالی خبر داد

غلامرضا حجی پور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ نفر از متقاضیان پرورش ماهی در استان برای دریافت ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی‌شده‌اند.

حجی پور با اشاره به اینکه این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت هفت‌ساله برای حمایت از این افراد و ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به ازای هر یک‌تن تولید ماهی، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزارتویمان تسهیلات برای احداث و راه‌اندازی مخزن پرورش ماهی به متقاضیان در خراسان شمالی پرداخت می‌شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با بین اینکه تولید هر ۸.۵ تن ماهی یک نفر اشتغال‌زایی دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶۰ نفر در این زمینه اشتغال‌زایی شده است.

حجی پور با اشاره به اینکه باید برای حمایت از این افراد تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت شود، گفت: نبود خوراک ماهی و تأمین خوراک ماهی از شهرهای بزرگ همچون شیراز و شهرکرد از مشکلات پرورش‌دهندگان است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید