20 تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی قزوین تولید شد

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
20 تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی قزوین تولید شد

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 20 تن گوشت ماهی خاویاری در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شد.

ایرج رحمانی در قزوین اظهار داشت: در همین راستا، 22 کیلوگرم خاویار از یکی از مزارع تولید پرورش ماهی خاویاری استحصال شده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون در چهار واحد فعال پرورش ماهیان خاویاری در سطح دو شهرستان قزوین و بویین‌زهرا حدود 6 هزار و 500 قطعه بچه ماهی خاویاری رهاسازی شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان رتبه هفتم کشوری را در بخش تولید ماهیان خاویاری به خود اختصاص داده است.

رحمانی با اشاره به اینکه جایگاه ماهیان خاویاری در بحث شیلات و بیولوژی جهان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از آنجا که طی سالیان اخیر عوامل متعددی همچون ورود انواع آلودگی‌ها به دریای خزر، صید بی‌رویه قاچاق، از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی تخم‌ریزی و بسیاری از فاکتورهای سوء دیگر سبب کاهش ذخایر این آبزیان گران قیمت شده باید تلاش بیشتر در راستای حفاظت از این موجودات انجام شود.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا اجرای پروژه‌های متعدد تحقیقاتی، احیاء و بازسازی ذخایر و همچنین پرورش در آب‌های داخلی از جمله اقدامات است که استان قزوین هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ارزش خاویار به عنوان غذا که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، اسیدهای چرب امگاـ3 و دیگر ترکیبات مغذی و گونه بسیار اقتصادی با ارزآوری مناسب است که امیدواریم بتوان با رواج تولید این‌گونه ماهیان در استان شاهد افزایش تولید گوشت و خاویار در بخش تولید و پرورش ماهیان خاویاری باشیم.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید