تولید بیش از 11 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
تولید بیش از 11 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از 11 هزار تن میگوی پرورشی در این استان تولید شود

علی قوام‌پور در حاشیه بازدید و بررسی مسائل و مشکلات مزارع زیر کشت میگوی در سایت‌های مند دشتی که با حضور نماینده مردم دشتی و تنگستان، مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداردشتی و جمعی از مسئولین برگزار شد اظهار داشت: سایت‌های مند شمالی و غربی با سطح 1300 هکتار راضی که زیر کشت دارد که با توجه به عدم برق سالانه ظرفیت 4000 تن میگو را دارد

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: این سایت‌ها می‌توانند برای 800 نفر اشتغال به‌صورت مستقیم و برای 2500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: استخرها در بلوک‌های 20 هکتاری است و مزارع نیز واگذارشده است از مزیت‌های این مزارع در سال‌های گذشته که بیماری در استان‌های هم‌جوار و استان بوشهر بیماری لکه سفید حادث شد سایت مند از این بیماری مصون ماند.

قوام‌پور مهم‌ترین مشکل سایت‌های پرورش میگو در مند را عدم برق‌رسانی به این مزارع برشمرد و تأکید کرد: چنانچه مشکل برق این سایت حل شود می‌تواند تا 40 درصد تولید این سایت را افزایش دهد.

وی افزود: بازار میگوی پرورشی صادرات است که در سال‌های گذشته به اسپانیا و اروپای غربی صادر می‌شد اما در حال حاضر به خاطر مصرف بیشتر از این آبزی به کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا به چین و ویتنام صادر و در حدی به امارات متحده عربی صادر می‌شود.

قوام‌پور یادآور شد: برداشت میگوی از سایت‌های پرورشی در جنوب استان بوشهر از هفته آینده آغاز و تا دو ماه این صید به طول می‌انجامد هرچند نصب ظرفیت در سایت‌های مند دشتی فعال‌شده پیش‌بینی می‌کنیم امسال 1700 تن میگو در این دو سایت برداشت شود.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بابیان اینکه استان بوشهر قطب پرورش میگو در کشور است اضافه کرد: سالانه 60 درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از 11 هزار تن میگوی پرورشی در این استان تولید شود.

وی افزود: در استان بوشهر تاکنون 7 هزار هکتار از اراضی پرورش میگو به متقاضیان واگذارشده است و 4500 هکتار از اراضی سطح زیر کشت مفید آماده بهره‌برداری داریم در سال جاری 3865 هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت مفید میگوی پرورشی قرارگرفته است.

قوام‌پور به ظرفیت اشتغال‌زایی در سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: امسال برای 2200 نفر به‌صورت مستقیم و 6 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در مزارع کشت میگو شغل ایجادشده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید