خراسان رضوی تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی در قفس ندارد

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
خراسان رضوی تجهیزات مناسب برای پرورش ماهی در قفس ندارد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تجهیزات کافی برای پرورش ماهی در قفس در خراسان رضوی وجود ندارد

محمدرضا مهدیزاده اظهار داشت: از سال 78 تاکنون 5 بار تلاش شده تا پشت سدهای خراسان رضوی پرورش ماهی در قفس آزمایش شود که همه آنها با شکست مواجه شده‌اند زیرا سیستم‌هایی که برای لایه‌بندی در نظر گرفته شده بود مدرن نبودند و با اقلیم خراسان رضوی سازگاری نداشتند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که در خراسان رضوی وجود دارد برای پرورش ماهی در قفس وجود دارد این است که در زمان‌هایی مانند تابستان و زمستان جریان‎های آبی وجود نداشته و تکنولوژی‌های ما هم نمی‌تواند وضعیت مساعد را برای پرورش ماهی فراهم کنند به عنوان مثال دمای سطح آب پشت سدهای استان در تابستان به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که واضح است سبب تلفات در تولید می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با این حال روز هشتم مهر تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با شرکت نروژی فعال در این حوزه دیداری دارند که در صورت تفاهم بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای این امر را تأمین کنند.

مهدیزاده تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که سبب شد طرح‌های پرورش ماهی در قفس در خراسان رضوی بازده نداشته باشد سرمایه‌گذاری خرد و محدود در این بخش بود در صورتیکه باید برای این موضوع باید بودجه زیادی در نظر گرفته شود تا اجرای آن امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به نبود درخواست برای پرورش ماهی در قفس در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در صورتیکه متقاضی برای این امر وجود داشته باشد نهایت همکاری در جهاد کشاورزی استان برای نتیجه‌دهی این اقدام به عمل می‌آید

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید